Το νέο VW Passat είναι γεγονός, για πρώτη φορά στα 50 χρόνια ιστορίας του χωρίς αμάξωμα σεντάν. Κοσμοϊστορική αλλαγή, η οποία ωστόσο δεν θα συνοδευτεί απαραίτητα από άλλες παρόμοιες. Για την ακρίβεια, μπορεί να έχουμε πολύ ευπρόσδεκτες επιστροφές στη γκάμα του γερμανικού μεσαίου. Πολύ καλή ώρα, η έκδοση R.
Καθαρόαιμο Passat R έχουμε να δούμε πάνω από δεκαετία, όταν το B6 φόραγε τον ατμοσφαιρικό 3.6 V6 των 300 ίππων και τα σήματα R36. Το ίδιο μοτέρ φόραγε η κορυφαία έκδοση του επόμενου, δίχως λογότυπο «R» πάντως. Το απερχόμενο Passat έφτασε μέχρι R-Line, με τον 2.0λιτρο TSI στα 280 άλογα. Αυτός ο κινητήρας, βέβαια, ξέρουμε πολύ καλά πως τρέφει τα R μοντέλα του Βόλφσμπουργκ, με πρωτεργάτη το Golf R. Μαζί του και το Arteon, που δανείζει αρκετά σχεδιαστικά (κι όχι μόνο) στοιχεία στο νέο Passat. Ένα από αυτά αναμένεται να είναι και ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος των 1.984 κ.εκ., σε πολύ δυνατή μορφή.
Το rendering του X-Tomi μας δείχνει το ενδεχόμενο ενός Passat R, που όπως αναφέρουν πληροφορίες από Γερμανία είναι πέρα για πέρα βάσιμο. Το Lapiz Blue Metallic χρώμα σε αμάξωμα και δαγκάνες, ο επιθετικός προφυλακτήρας, οι 19άρες ζάντες και η χαμηλωμένη ρύθμιση της ανάρτησης είναι άπαντα παρόντα, μαζί με τον 2.0 TSI κάτω από το καπό. Η απόδοση φημολογείται πως θα κυμαίνεται στα επίπεδα του αντίστοιχου Golf, αλλά και του κορυφαίου Arteon, ήτοι 320 ίπποι στις 5.350-6.500 σ.α.λ. και 420 Nm στις 2.100-5.350 σ.α.λ. Η κίνηση εννοείται θα μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, μέσω του συστήματος 4Motion και του 7τάχυτου DSG, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να υπολογίζονται σε λιγότερο από 5,0 δλ. και την τελική να περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα. Όσο για το πιθανολογούμενο ντεμπούτο; Προς τα μέσα του 2024.