Ένας από τους πιο κύριους κλάδους απασχόλησης για πολλές χώρες του κόσμου (αλλά δυστυχώς όχι για την Ελλάδα), είναι η αυτοκινητοβιομηχανία. Χιλιάδες άτομα εργάζονται σε διάφορους τομείς για να απολαμβάνουν οι καταναλωτές το αγαπημένο τους μέσο μεταφοράς. Τα ρομπότ κάνουν τις βαριές δουλειές (π.χ. συγκόλληση αμαξωμάτων και βαφή), όμως πολλές εργασίες γίνονται με τα χέρια ή σε συνεργασία με διάφορα μηχανήματα.
Μεταξύ των χωρών της Ευρώπης όπου δραστηριοποιούνται αρκετές εταιρείες αυτοκινήτου και έχουν εργοστάσια, είναι και η Ρωσία. Πόσα λεφτά παίρνουν εκεί οι εργαζόμενοι και πόσα μηνιάτικα κοστίζει η απόκτηση ενός δημοφιλούς Lada Granta Sedan;
Ας ξεκινήσουμε από το βαρύ όπλο της Ρωσίας, την Avtovaz.Οι εργαζόμενοι για την παραγωγή των αμαξωμάτων λαμβάνουν από 32.000 έως 39.000 ρούβλια (σημερινή ισοτιμία 370-450 ευρώ το μήνα). Πιο κάτω τοποθετούνται οι μηχανικοί και αυτοί που απασχολούνται στη βαφή, καθώς ο μηνιαίος μισθός τους βρίσκεται μεταξύ 30.000 έως 37.000 ρούβλια (350-430 ευρώ). Η αγορά ενός καινούργιου Lada Granta κοστίζει από 531.900 ρούβλια (6.150 ευρώ), που σημαίνει ότι για την απόκτησή του απαιτούνται από 14 έως 18 μηνιάτικα.
Η κινεζική Haval η οποία έχει εργοστάσιο στη Ρωσία πληρώνει 31.000 ρούβλια (360 ευρώ) για τη γραμμή παραγωγής και 40.500 ρούβλια (470 ευρώ) για τους εξειδικευμένους τεχνικούς. Η GAZ δίνει 37.000 ρούβλια για τους επιθεωρητές ποιότητας, 41.000 ρούβλια για τους εργαζόμενους στη συναρμολόγηση και τουλάχιστον 43.000 ρούβλια στους μηχανικούς (430, 475 και 500 ευρώ αντίστοιχα).
Η Hyundai ξεκινά από τα 30.000 ρούβλια και φτάνει έως τα 62.000 ρούβλια (350 έως 720 ευρώ), ενώ η Toyota πληρώνει από 55.000 έως 59.000 ρούβλια (637 έως 683 ευρώ).