Το WRX STI μπήκε επίσημα στη ντουλάπα της Ιστορίας, περιμένοντας στωικά τη στιγμή που η Subaru θα αποφασίσει να το ξαναβάλει στην παραγωγή. Αν το κάνει. Γιατί το παράδειγμα της Ford και του Focus RS μόνο ενθαρρυντικό δεν είναι. Μήπως, όμως, μπορεί να αποτελέσει το Solterra μια πιο βιώσιμη επιλογή;
Η απόφαση των «Πλειάδων» βασίστηκε σε οικονομοτεχνικά και εμπορικά κριτήρια, οπότε κάτι αντίστοιχο θα μπορούσε να σημάνει την εξέλιξη του Solterra STI. Το μέλλον ανήκει στα ηλεκτρικά, το δίχως άλλο. Συνεπώς, η «μετάθεση» της Subaru Tecnica International στον κλάδο των EVs φαντάζει λογική κατάληξη. Οι Mitsubishi και Ralliart, για παράδειγμα, έχουν ήδη παρουσιάσει τον προπομπό του plug-in υβριδικού comeback για το Evo, στη μορφή του αντίστοιχου Outlander. Άρα ένα ηλεκτρικό STI δεν μοιάζει παράλογο. Ωστόσο, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη την εξαιρετικά προσεκτική διαχείριση του ονόματος «STI» από τη Subaru.
Από το 1988 -που συστήθηκε το τμήμα ειδικών αποστολών της φίρμας από το Φούτζι- μέχρι σήμερα, μόλις 4 μοντέλα έχουν λανσαριστεί σε καθαρά STI μορφή: τα Legacy, Impreza, Forester και τελευταίο το WRX. Εκδόσεις με τις περιποιήσεις της Tecnica έχουν κυκλοφορήσει δεκάδες, όπως τα BRZ ts και Levorg STI Sport, ωστόσο τα καθαρόαιμα STI σπανίζουν. Ακόμα και το BRZ, που θα αποτελούσε ιδανική περίπτωση, δεν έχει παρουσιαστεί σε αντίστοιχη έκδοση, παρά μόνο σε μορφή πρωτοτύπου. Οι πιθανότητες, λοιπόν, για Solterra STI μάλλον βρίσκονται αρκετά χαμηλά σε ποσοστό. Αντίθετα, η προοπτική παρουσίασης ενός νέου σπορ και αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου υπό τη «σημαία» της Subaru Tecnica International -στα πρότυπα του πρωτοτύπου STI E-RA– φαίνεται να κερδίζει έδαφος.