Η τελευταία γενιά του VW Passat παρουσιάστηκε πριν λίγες εβδομάδες, σηματοδοτώντας τεράστιες αλλαγές και ορόσημα στην 50χρονη καριέρα του. Το πιο επιτυχημένο μεσαίο οικογενειακό είναι σήμερα μεγαλύτερο και πιο premium από ποτέ, αλλά η κοσμοϊστορική διαφοροποίηση έγκειται στο αμάξωμα. Το συνώνυμο των μεσαίων σεντάν διατίθεται πλέον αποκλειστικά ως station wagon, σε μια μεταστροφή που κρίθηκε απαραίτητη από τη VW προκειμένου να συνεχίσει την καριέρα του το Passat.
Μια πορεία μισού αιώνα στους τρεις όγκους, ωστόσο, δεν διαγράφεται έτσι εύκολα. Η 9η εκδοχή του Passat δεν προσφέρεται ως «κούρσα», σημαίνοντας τις καμπάνες της νοσταλγίας για όλους. Το χειρότερο είναι πως χάνουμε κάτι, που θα μπορούσε να είναι το πιο δυναμικό τετράθυρο (ή liftback) της αγοράς. Η σχεδίαση του Passat MK9 μοιάζει να «φωνάζει» για σεντάν παραλλαγή, όπως φανερώνει η ψηφιακή άποψη του Theottle. Ένα σχήμα επηρεασμένο από το αντίστοιχο του ID.7, αλλά σε ακόμα πιο σπορτίβ εκτέλεση.
Όπως έχει γίνει η κατάσταση στα άλλοτε κραταιά μεσαία πάντως, πάλι καλά να λέμε που το Passat τη γλίτωσε μόνο με κόψιμο ενός τύπου αμαξώματος. Ford Mondeo, Toyota Avensis, Opel Insignia και Renault Laguna (αργότερα Talisman) έχουν χαιρετήσει χρόνια τώρα, αφήνοντας μόνο το Peugeot 508 -στο premium segment πια- να κρατάει τη σημαία των αλλοτινών ευρω-ιαπωνικών μαχών στα οικογενειακά σεντάν. Πλάνο για επιστροφή των τεσσάρων θυρών δεν υπάρχει στα κιτάπια του Βόλφσμπουργκ, κάτι που σημαίνει πως εφεξής μόνο σε renderings θα βλέπουμε ανάλογες προτάσεις. Ήδη μας λείπει η γερμανική «κούρσα», και θα μας λείψει ακόμα περισσότερο όταν καταργηθεί το Arteon (δρομολογημένο κι αυτό).