Η 992 Turbo S δεν είναι απλά η κορυφαία έκδοση της σημερινής 911. Αποτελεί ορόσημο επιδόσεων τόσο για την Porsche, όσο και το σύνολο της αυτοκίνησης! Δεν είναι μόνο οι ασύλληπτοι αριθμοί επιτάχυνσης και οι αλλεπάλληλες νίκες σε κόντρες, ακόμα και απέναντι σε supercars επιπέδου McLaren 720S, Lamborghini Aventador SVJ και Ferrari 812 Superfast. Είναι ο συνδυασμός τους με ένα αυτοκίνητο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί καθημερινά, δίχως τον παραμικρό συμβιβασμό.
Ο ιστορικός αντίκτυπος που έχει για την Porsche, αποτυπώνεται στο γεγονός πως είναι ταχύτερη ακόμα και από την 918 Spyder! Ο συνδυασμός του νέου twinturbo boxer των 3.8 λίτρων, με το σύστημα τετρακίνησης και το 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη PDK, από κοινού με το αναθεωρημένο PTM (Porsche Traction Managenent) που μπορεί να μεταφέρει μέχρι 500 Nm στον εμπρός άξονα, μετατρέπουν την Turbo S σε συσκευή διακτινισμού: 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7 δλ., 0-200 χλμ./ώρα σε 9 δλ. και τελική 330 χλμ./ώρα, τη στιγμή που μετρήσεις την δείχνουν να σμπαραλιάζει ακόμα και αυτά τα εξαιρετικά νούμερα!
H 992 Turbo S δεν χρειάζεται πολλές ματιές για να ξεχωρίσει από τις μικρότερες Carrera. Ο εμπρός προφυλακτήρας με τις μεγάλες εισαγωγές, οι αεραγωγοί στα πίσω φτερά, η αεροτομή-σήμα κατατεθέν και φυσικά τα φουσκωμένα «καπούλια» (+20 χλστ. συγκριτικά με τις Carrera, 1.900 χλστ. στο σύνολο), μαζί με τον διαχύτη και τις διπλές (προαιρετικά τετραπλές) απολήξεις της εξάτμισης ξεκαθαρίζουν ευθύς εξαρχής πως έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία 911 της σημερινής γενιάς. Τα μετατρόχια είναι αυξημένα κατά 42 χλστ. εμπρός και 10 χλστ. πίσω, φιλοξενώντας τροχούς 255/35/20 εμπρός και 315/30/21 αντίστοιχα. Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που 911 Turbo διαθέτει ζάντες διαφορετικής διάστασης εμπρός πίσω.
Tα κεραμικά δισκόφρενα των 419 χλστ. που κρύβονται πίσω από αυτές απολαμβάνουν το δάγκωμα 10πίστονων δαγκάνων εμπρός (391 χλστ. και 8πίστονες δαγκάνες πίσω)! Τα ενεργά ηλεκτρονικά βοηθήματα, με τη μορφή πτυσσόμενου splitter εμπρός και αναλόγου στελέχους αεροτομής πίσω, σύμφωνα με την Porsche προσφέρουν επιπλέον 15% κάθετη δύναμη.
Όπως είναι αναμενόμενο, η αγορά της ισχυρότερης Porsche που κυκλοφορεί σήμερα κοστίζει. Αυτό που προκαλεί σοκ, είναι το πόσο επιβαρύνεται αυτή από τους φόρους. Η 911 Turbo S, προ φόρων, κοστολογείται στη χώρα μας αντί 192.195 ευρώ. Ωστόσο, η προσθήκη Φ.Π.Α., Τελών Ταξινόμησης και όλων των οικονομοτεχνικών «ομορφιών» του ελληνικού κράτους, εκτινάσσει το τελικό κόστος στις 331.500 ευρώ! Σχεδόν διπλή τιμή, με το «καπέλο» να φτάνει συνολικά τις 139.305 ευρώ – σχεδόν 20.000 ευρώ παραπάνω από όσο κοστίζει η βασική Cayenne (120.400 ευρώ)! Σε έναν ιδανικό κόσμο, με τα λεφτά της λιανικής για την Turbo S και την προ φόρων τιμή της, θα αγόραζες τόσο αυτή όσο και την Cayman GT4 (121.400 ευρώ). Σε τούτο τον κόσμο, πάντως, μετράμε φόρους.
Τέλος, και για το εντελώς τυπικό της υπόθεσης, να αναφέρουμε πως τα 271 – 278 CO2 αντιστοιχούν σε 731,7 – 750,6 ευρώ τελών κυκλοφορίας.