Η Maserati βρίσκεται σε σημείο καμπής, διάγοντας μια από τις πιο παραγωγικές περιόδους της ιστορίας της. Για πρώτη φορά, εδώ και πολλά χρόνια, η «Τρίαινα» διαθέτει αρκετά μοντέλα και σε εμπορικές κατηγορίες, έχει ένα supercar να λειτουργεί σαν διαφήμιση και αναμένει σε δραματική αύξηση των πωλήσεων, μέσα από το λανσάρισμα της Grecale. Του μοντέλου που τοποθετείται στη βάση της γκάμας και αναμένουμε με ενδιαφέρον στην Ελλάδα. Μέχρι να έρθει, όμως, ποια είναι η πιο προσιτή που μπορεί να βρει κάποιος;
Καταρχάς, εννοείται ότι για να τη βρούμε θα πρέπει να κοιτάξουμε στις αγγελίες μεταχειρισμένων. Εκεί υπάρχουν Quattroporte, 3200GT, 4200, 224, Ghibli, Levante, μέχρι και MC20. Η φθηνότερη όλων; Μια Quattroporte 4ης γενιάς, με τη σπάνια επιλογή του 3.2 V8 twinturbo στο μηχανοστάσιο. Οι περισσότερες Quattroporte MK4 κυκλοφόρησαν με κάποιον από τους δυο διτούρμπινους V6: είτε τον 2λιτρο (287 ίπποι), είτε τον 2.8λτ.(284 ίπποι). Κάποιες σπάνιες έφεραν την κορυφαία έκδοση του 2.0 twinturbo V6, γνωστού από την Ghibli Cup, στα 306 άλογα. Ακόμα λιγότερες εκείνες που φόρεσαν τον 3.2 V8 TT, των 335 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. και 450 Nm στις 4.400 σ.α.λ.
Ο 32βάλβιδος οχτακύλινδρος συνδυαζόταν είτε με 6άρι χειροκίνητο ή με ένα 4άρι αυτόματο κιβώτιο, προσφέροντας αντίστοιχα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,8 και 6,4 δλ. Η τελική ταχύτητα παρουσίαζε ανάλογη απόκλιση υπέρ της μηχανικής μετάδοσης, με 270 χλμ./ώρα αντί 260 της αυτόματης. Μικρή σημασία έχει πια, καθώς αμφότερες αποτελούν πρώτης τάξεως ευκαιρίες για την είσοδο στο μαγικό κόσμο της Maserati. Η συγκεκριμένη διαθέτει το αυτόματο σασμάν, έχοντας καταγράψει 95.000 χλμ. από το 2002 που πρωτοκυκλοφόρησε. Η αγγελία κάπου έχει μπερδευτεί και αναφέρει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο 4.2 V8 των 400 ίππων, από την επόμενη Quattroporte. H φωτογραφία του μοτέρ, πάντως, είναι αδιάψευστος μάρτυρας υπέρ του AM578.
Το αντίτιμο για την πιο οικονομική αγορά Maserati στη χώρα μας τοποθετείται στις 10.500 ευρώ. Σε τιμούλα μεταχειρισμένου απλού μικρού αυτοκινήτου, δηλαδή, αποκτάς κλασική V8 Quattoporte 335 ίππων. Κι έχει και LPG. Γιατί όχι;