Η Mustang είναι ένα από τα πιο κλασικά ονόματα στα χρονικά της αυτοκίνησης, οπότε δεν χρειάζεται επισήμανση για το πόσο ξεχωριστή θέση διατηρεί ανάμεσα στα Ford. H 6η γενιά της βρίσκεται κοντά μας από το 2015, περνώντας από μια ανανέωση εφ’ όλης της ύλης το 2018. Πέρσι εμφανίστηκε και ως ηλεκτρικό SUV, με τη μορφή της Mach-E, αλλά εδώ θα μας απασχολήσει η «ορίτζιναλ».
Από τη στιγμή που λανσαρίστηκε η σημερινή Mustang, η βασική έκδοση με τον 2.3 EcoBoost έσπασε ταμεία. Για αρκετό καιρό, δε, πούλαγε τόσο πολύ, ώστε ήταν ο κύριος λόγος που το pony car της Ford είχε στρογγυλοκαθίσει στην πρώτη θέση των sport coupe σε αρκετές αγορές. Χαρακτηριστική η πρωτιά σε αυτή της Γερμανίας, μπροστά ακόμα και από το Audi TT! Πλέον ο τετρακύλινδρος τούρμπο δεν διατίθεται, αν και υπάρχουν αυτοκίνητα σε στοκ για όποιον ενδιαφέρεται. Ούτως ή άλλως, η Mustang η σωστή, πρέπει να έχει V8 κάτω από το καπό.
Η GT διαθέτει τον 5λιτρο Ti-VCT, με απόδοση 460 ίππων στις 7.000 σ.α.λ. και 569 Nm στις 4.600 σ.α.λ. Δυο κιβώτια φροντίζουν για τη μεταφορά της ισχύος στους πίσω τροχούς: ένα 6άρι χειροκίνητο και το 10άρι αυτόματο SpeedShift. Αναλόγως μετάδοσης, διαμορφώνεται ο ρυθμός της επιτάχυνσης. Η χειροκίνητη GT θέλει 4,6 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση, 11 δλ. για το 0-160 χλμ./ώρα, 17 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα και 13,4 δλ. για το 400άρι. Η αυτόματη κατεβαίνει στα 4,3 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, τα 10,9 δλ. για το 0-160 χλμ./ώρα, τα 16,8 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα και τα 13,2 δλ. για το 400άρι. Με το προαιρετικό Performance Package (λειτουργία Drag Strip στο launch control, διαφορετικοί τροχοί και setup ανάρτησης, αεροδυναμικά βοηθήματα), η Mustang με το 10άρι αυτόματο κατεβαίνει κάτω από τα 4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, θυμίζοντας περισσότερο Shelby! (δεν διατίθεται στην Ευρώπη, αλλά υπάρχει η Mach 1 – κι ας χάνει 30 άλογα εδώ)
Περνώντας στο ζήτημα της τιμής τώρα, ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πολύπαθη ελληνική πραγματικότητα των φόρων. Η χειροκίνητη Mustang GT κοστίζει 36.499 ευρώ, πριν αρχίσουν να μπαίνουν οι δασμοί. Η αυτόματη ανεβαίνει στις 37.800 ευρώ και η Convertible, που διατίθεται αποκλειστικά με το 10άρι SpeedShift, 41.100 ευρώ. Τιμές Αμερικής, με λίγα λόγια. Τι συμβαίνει όταν μετατρέπονται σε Ελλάδας, μετά το «τσεκάρισμα» της φορολογίας; Η GT με το 6άρι μηχανικό φτάνει τις 63.706 ευρώ, η κάμπριο τις 71.620 ευρώ, ενώ η αυτόματη –λόγω χαμηλότερων ρύπων- γίνεται φθηνότερη από τη χειροκίνητη, στις 63.560 ευρώ!