Μια φορά κι έναν καιρό, τα σεντάν κυριαρχούσαν στην αγορά. Είχαν τέτοια ζήτηση μάλιστα, ώστε οι κατασκευαστές έβγαζαν τετράθυρες εκδόσεις μέχρι και στα σουπερμίνι (βλέπε Opel Corsa, VW Polo Classic κλπ)! Τα χρόνια, όμως, πέρασαν. Το «σύνδρομο της κούρσας» αντικαταστάθηκε από αυτό των SUV και ένα-ένα, τα άλλοτε κραταιά μοντέλα άρχισαν να καταργούνται. Κλασικό παράδειγμα, το Ford Mondeo.
Όταν παρουσιάστηκε η facelift εκδοχή της πρώτης γενιάς, το 1997, η υποδοχή του κοινού υπήρξε συγκλονιστική. Την πρώτη κιόλας χρονιά κυκλοφορίας του -τότε- ανανεωμένου Mondeo, πουλήθηκαν πάνω από 320.000 κομμάτια (322.716) στην Ευρώπη! Αυτή έμελλε να είναι η πιο πετυχημένη χρονιά στα 20 χρόνια καριέρας του μεσαίου Ford, καθώς έκτοτε δεν κατάφερε να πλησιάσει τέτοια επίπεδα πωλήσεων. Μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2000, ωστόσο, παρέμενε ψηλά. Κάπου εκεί, ξεκίνησε η επέλαση των SUVs και crossovers. Το φράγμα των 100.000 μονάδων ξεπεράστηκε για τελευταία φορά το 2009. Από τότε και μετά η ζήτηση για το Mondeo, αλλά και τους υπόλοιπους εκπροσώπους της μεσαίας κατηγορίας, βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση.
Το 2013 και 2014, στα «στερνά» της 3ης γενιάς και εν αναμονή της 4ης, οι πωλήσεις είχαν συρρικνωθεί στις 50.180 και 45.405 κομμάτια αντίστοιχα. Το λανσάρισμα του σημερινού δεν μπόρεσε να ανακόψει καν, όχι να αλλάξει, τη ροή του ρεύματος των SUV, οδηγώντας τους ανθρώπους του «Μπλε Οβάλ» στην κατάργησή του, με το τέλος της χρονιάς. Είναι χαρακτηριστικό πως πέρσι, σε ολόκληρη την Ευρώπη, ταξινομήθηκαν μόλις 21.222 Mondeo. Φέτος τα πράγματα είναι ακόμα χειρότερα, καθώς στο πρώτο τετράμηνο βρήκαν αγοραστές όλα κι όλα 4.149 αυτοκίνητα! Την ίδια στιγμή, μόνο το μήνα Μάρτιο, πουλήθηκαν στη Γηραιά Ήπειρο 14.665 Kuga. Για να αντιληφθούμε καλύτερα την έκταση της ισοπέδωσης από τα SUV, στο πρώτο τετράμηνο του 2021 ταξινομήθηκαν 41.588 Kuga – σχεδόν τα διπλά από όσα Mondeo, όλο το χρόνο πέρσι!