Το πόσο μπορεί να μας βγάλει η ρεζέρβα του ντεπόζιτου, αποτελεί ένα από τα μυστήρια της οδήγησης. Ξέρουμε πως όλα τα αυτοκίνητα έχουν καύσιμο να κινηθούν, ακόμα κι όταν ο δείκτης στρογγυλοκάθεται στο «low». Για πόσα χιλιόμετρα, όμως, είναι κάτι που ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο. Ας ρίξουμε μια ματιά σε ένα κτηνώδες pick up 700+ ίππων, όπως είναι το RAM TRX 1500.
To ισχυρότερο αγροτικό με κινητήρα εσωτερικής καύσης (γιατί πλέον έχουμε τα ηλεκτρικά Rivian R1T και Hummer από πάνω του) έχει έναν απίστευτα βενζινοβόρο κομπρεσοράτο 6.2 V8 κάτω από το καπό, ο οποίος παράγει 702 άλογα και 881 Nm ροπής. Με τέτοια ισχύ, αεροδυναμική πολυκατοικίας, σύστημα τετρακίνησης, 8άρι αυτόματο κιβώτιο και βάρος που παρά 120 κιλά δεν φτάνει τους 3 τόνους (2.880 κιλά), δεν προξενεί την παραμικρή εντύπωση η μέση τιμή κατανάλωσης που ανακοινώνουν οι Αμερικανοί: 18,5 λίτρα/100 χλμ.!
To TRX βέβαια δεν έχει κάποιο μικρό ντεπόζιτο, αλλά γεμίζει με 125 ολόκληρα λίτρα αμόλυβδης. Θεωρητικά, αν ο οδηγός του καταφέρει να επαληθεύσει τα εργοστασιακά νούμερα κατανάλωσης, μπορεί να ταξιδέψει 675 χιλιόμετρα με ένα γέμισμα. Όταν, όμως, το δεξί σου πόδι προστάζει ένα θηρίο 700 και πλέον ίππων, που ανακοινώνεται στα 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 12,9 δλ. για το 400άρι, δύσκολα αντιστέκεσαι στον πειρασμό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, όπως θα δούμε, η ζήτηση για βενζίνη εκτινάσσεται κοντά στα 24 λίτρα/100 χλμ (μέσης, όχι στιγμιαίας)!
Με 36 μίλια (58 χλμ.) αυτονομίας να εμφανίζονται στο trip computer, ο οδηγός δίνει μία στο TRX για να αδειάσει το ρεζερβουάρ και να διαπιστώσει πόσο πηγαίνει με τα «ψίχουλα», γράφοντας στο μεσοδιάστημα ένα εκπληκτικό 0-100 χλμ/ώρα σε 3,5 δλ.!. Εννοείται ότι με την ένδειξη «low» στο καντράν φυλάχτηκε πολύ παραπάνω με το γκάζι, κατεβάζοντας την κατανάλωση στα 18,2 λίτρα/100 χλμ. Προς έκπληξή του (και δική μας), το αμερικανικό «άρμα» κατόρθωσε να διανύσει 43,1 χλμ. πριν ακινητοποιηθεί και χρειαστεί μπιτόνι!