Τα σημερινά ηλεκτρικά έχουν ανέβει τουλάχιστον ένα επίπεδο σε σχέση με πριν 10 χρόνια. Μεγαλύτερες μπαταρίες, καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, αντλίες θερμότητας, ταχύτεροι χρόνοι φόρτισης και προηγμένα ηλεκτρονικά φροντίζουν για τη διατήρηση της απόδοσης στις δύσκολες συνθήκες, με απώτερο σκοπό -τι άλλο;- την αύξηση της αυτονομίας. Η οδήγηση με τέρμα γκάζι είναι μια από αυτές τις συνθήκες, καθώς αφενός ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί στο φουλ και αφετέρου δεν μπορεί να προσφέρει τίποτα η ανάκτηση ενέργειας. Ακόμα και ένα ολοκαίνουργιο EV δυσκολεύεται με τέτοιο στυλ οδήγησης, οπότε έχει πολύ ενδιαφέρον να δούμε τί κάνει ένα 10ετίας.
Το Autotrader πήρε ένα Nissan Leaf πρώτης γενιάς, χρονολογίας 2012 και με περίπου 115.000 χλμ. στο οδόμετρο. Το Leaf MK1 έχει μια πολύ μικρή μπαταρία 24 kWh, που όταν ήταν καινούργιο τού έδινε μέγιστη αυτονομία μόλις 117 χλμ. Οι Άγγλοι είχαν διαπιστώσει σε προηγούμενο τεστ πως η συστοιχία διατηρεί το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς της, προσφέροντας δυνατότητα μετακίνησης 106 χλμ. μεταξύ των φορτίσεων σήμερα. Με το γκάζι στο πάτωμα, όμως, τί γίνεται; Για να το εξετάσουν, πήγαν με το ιαπωνικό EV σε μια οβάλ πίστα και άφησαν το δεξί πόδι να δώσει τις απαντήσεις.
Η δοκιμή ξεκινά με την ένδειξη της αυτονομίας στα 67 χλμ. και εκείνη της εξωτερικής θερμοκρασίας στους -3 βαθμούς Κελσίου, επιδεινώνοντας την κατάσταση για το 10χρονο Leaf. Το αυτοκίνητο φτάνει μέχρι τα 159 χλμ./ώρα και μέσα σε 4,9 χλμ., η αυτονομία πέφτει στα 39 χλμ. Μετά από 7,4 χλμ. η ένδειξη έχει πέσει στα μόλις 4,8 χλμ. και θεωρητικά, μετράει αντίστροφα για να «μείνει». Στα 8 χλμ. απόστασης το κοντέρ αναφέρει μόλις 1,6 χλμ., αλλά αποδεικνύεται πως οι υπολογισμοί του trip παραείναι απαισιόδοξοι.
Αντί να σβήσει ο κινητήρας και το αυτοκίνητο να αρχίσει να επιβραδύνει μέχρι την ακινητοποίησή του, το Leaf απλά μειώνει την ταχύτητα αρχικά στα 156 χλμ./ώρα και στη συνέχεια στα 151 χλμ./ώρα – αλλά συνεχίζει! Οι δοκιμαστές μάλιστα ενεργοποιούν διάφορα στοιχεία, όπως τον κλιματισμό, τα φώτα και τους υαλοκαθαριστήρες, προκειμένου να ζορίσουν ακόμα περισσότερο τη μπαταρία. Παρόλα αυτά, το Leaf εξακολουθεί να πηγαίνει με 150 χλμ./ώρα έπειτα από 27 χλμ. Στα 32,6 χλμ. εμφανίζεται μήνυμα για περιορισμό της ισχύος και η ταχύτητα μειώνεται δραστικά, υποδεικνύοντας πως σιγά-σιγά έρχεται η ώρα της στάσης. Τελικά, έπειτα από 34,7 χλμ., ο οδηγός αναγκάζεται να κάνει στην άκρη.