Τα Lincoln δεν είναι ιδιαίτερα γνώριμες ποσότητες στην Ευρώπη, πέραν των Continental και Town Car. Το πρώτο χρησιμοποιήθηκε και στη χώρα μας, από αξιωματούχους και μέλη της υψηλής κοινωνίας κατά τις δεκαετίες 60-70. Το δεύτερο, το γνωρίζουμε από ταινίες και streched λιμουζίνες, που νοικιάζονται για γάμους και πάρτι. Το Mark VIII, λογικά δεν σας λέει πολλά.
Παρουσιάστηκε το 1992, αποτελώντας στοίχημα για τη μητρική Ford. Οι ιθύνοντες του «Μπλε Οβάλ» ήθελαν να δημιουργήσουν το πολυτελέστερο και πιο τεχνολογικά προηγμένο αμερικανικό κουπέ. Όπως ανέφεραν δημοσιεύματα της εποχής, «μια Mercedes SEL Coupe made in the USA». Για να το πετύχουν, δεν λυπήθηκαν τα έξοδα. Εξέλιξαν νέα πλατφόρμα, όπου ντεμπούταρε ο Modular 4.6 V8 – το μοτέρ που αργότερα είδαμε στην 4η γενιά της Mustang και σε μια πλειάδα μοντέλων Ford, Lincoln, Mercury και Jaguar. Έβαλαν στο στάνταρ εξοπλισμό ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση, θερμαινόμενα καθίσματα με λειτουργία μασάζ και μνήμες, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, δερμάτινες και ξύλινες επενδύσεις, 10δισκο CD changer με ηχοσύστημα της JBL – γενικά, στοιχεία που συναντούσες σε κορυφαία Mercedes φορτωμένη με όλα τα έξτρα.
Δείτε ακόμα: Καταραμένη Lincoln «σκοτώνει» τους ιδιοκτήτες της;
Highlight η εμφάνιση, που ακολουθούσε την τεχνοτροπία της συμμετρίας. Το σχήμα και η τοποθέτηση εμπρός και πίσω φωτιστικών σωμάτων, τα ήθελε να αποτελούν «καθρέπτη» του άλλου. Οι διαστάσεις ήταν τυπικά αμερικανικές, με το μήκος να ξεπερνάει τα 5,2 μέτρα, το μεταξόνιο τα 2,8 και το πλάτος να αγγίζει τα 1,9. Το βάρος έφτανε στα 1.704 κιλά, όμως ο V8 των 4.6 λίτρων δεν είχε πρόβλημα. Με απόδοση 284 ίππων στις 5.550 σ.α.λ. και 386 Nm στις 4.500 σ.α.λ., το Mark VIII ήταν από τα ισχυρότερα αυτοκίνητα made in the USA. Και παρόλο το θεόμακρυ 4άρι αυτόματο, με την 4η overdrive (άρα 3άρι ουσιαστικά), επιτάχυνε στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 7,5 δλ. και έφτανε μέχρι τα 220 χλμ./ώρα τελικής.
Το συγκεκριμένο Mark, είναι κομμάτι διαφορετικό. Εδώ η 4η δεν είναι overdrive, αλλά «γεμίζει» κανονικότατα. Η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 5 εκατοστά, ο κινητήρας κυμαίνεται μεταξύ 290 και 305 ίππων, ενώ το εσωτερικό διαθέτει roll cage και σύστημα πυρόσβεσης! Γιατί όλα αυτά; Οι μηχανικοί της Ford χρησιμοποιούσαν πρωτότυπα δοκιμών για την εξέλιξη του 4.6 V8. Σε κάποια από αυτά, αφαιρούσαν περιοριστικά στόμια και καταλύτες, χαμήλωναν την απόσταση από το έδαφος και ρύθμιζαν το κιβώτιο κατάλληλα, προκειμένου να διαπιστώσουν τα όριά του. Και στην όλη διαδικασία, το πόσο γρήγορα μπορούσε να κινηθεί η αεροδυναμική σιλουέτα του Mark VIII.
Διαβάστε επίσης: Πόσο κάνει η Shelby GT500 στην Ευρώπη;
Το μπεζ των φωτογραφιών, έφτασε μέχρι τα 294,01 χλμ./ώρα! Αν δεν εντυπωσιάζεστε, να αναφέρουμε πως η πανίσχυρη Shelby GT500 των 760 ίππων, φτάνει μέχρι τα 290 χλμ./ώρα! Ηλεκτρονικά περιοριζόμενη βέβαια, αλλά δεν αφαιρεί τίποτα από τον άθλο του Lincoln. Το οποίο δημοπρατείται και θέλει να ξαναζήσει στιγμές τελικής ταχύτητας, 27 χρόνια μετά.