Το νέο A6 e-tron σπάει αρκετά καλούπια για την Audi, σημειώνοντας τα ανάλογα ορόσημα. Για αρχή, είναι το πρώτο αμιγώς A6. Δεύτερον, είναι το πρώτο παραδοσιακό μοντέλο της φίρμας που στρέφεται ολοκληρωτικά στην ηλεκτροκίνηση, αφήνοντας πίσω δεκαετίες θερμικής ιστορίας. Τρίτον, μιλάμε για το πιο αεροδυναμικό Audi παραγωγής όλων των εποχών. Μέσα σε όλα, το A6 e-tron καταφέρνει να επαναφέρει μνήμες στο Ίνγκολσταντ, από εποχές προ Β’ Παγκοσμίου Πολέμου!
Το A6 έκτης γενιάς αφήνει στις προηγούμενες πέντε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κινούμενο πλέον αποκλειστικά από ηλεκτροκινητήρες. Το A6/S6 e-Tron πατάει στην πλατφόρμα Premium Platform Electric (ίδια με της Porsche Macan EV) και αξιοποιεί μια μπαταρία 100 kWh (94,9 kWh αξιοποιήσιμα), που χαρίζει μέγιστη αυτονομία 756 χλμ (το Sportback, έως 720 χλμ. το Avant). Το βασικό A6 e-Tron Performance παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα 367 ίππων, τοποθετημένο πίσω, o οποίος τροφοδοτεί τους αντίστοιχους τροχούς, και επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 5,4 δλ. (τελική 210 χλμ./ώρα). Αυτή η «πισωκεντρική» προσέγγιση είναι που κάνει το νέο Audi μοναδικό, εδώ και σχεδόν 90 χρόνια στα κιτάπια των Γερμανών.
Το A6 e-tron έγινε το πρώτο πισωκίνητο Audi από το 1938, και το 920. Τότε, στον τελευταίο χρόνο πριν την έναρξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η γερμανική εταιρία είχε παρουσιάσει αυτό που έμελλε να είναι το τελευταίο μοντέλο της με κίνηση στον πίσω άξονα, για τα επόμενα 86 χρόνια. Κατ’ εντολή της Auto Union, η Audi εξέλιξε τον αντικαταστάτη του δημοφιλούς Front UW 225 χρησιμοποιώντας εξαρτήματα από την αδελφή Horch. Κυριότερα τον οκτακύλινδρο εν σειρά κινητήρα, μεταποιημένου σε εξακύλινδρο. Η κοντύτερη εκδοχή του straight eight αριθμούσε 3.281 κ.εκ. και έφτανε σε απόδοση τα 75 άλογα στις 3.000 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας τελική 130 χλμ./ώρα στο μεγάλο (κοντά στα 5 μέτρα μήκος, 3.100-3.290 χλστ. το μεταξόνιο, 1.640 κιλά το βάρος) Audi. Αριθμοί εξαιρετικοί για αυτοκίνητο της κατηγορίας, με τα δεδομένα των 30’s.
Μετά το πέρας του 2ου Π.Π. και το λανσάρισμα του VW Beetle, η Auto Union έβαλε στον «πάγο» την Audi και έδωσε προτεραιότητα στην DKW, η οποία είχε τη δική της πρόταση για το «αυτοκίνητο του λαού». Το F9 ήταν μια καινοτόμος κατασκευή του 1939, με κινητήρα και κίνηση μπροστά – εντελώς αντίθετα με τον Σκαραβαίο, δηλαδή, και ακριβώς όπως γνωρίζουμε την πλειονότητα των τετράτροχων σήμερα. Το ξέσπασμα του πολέμου ακύρωσε την παραγωγή του, ωστόσο η DKW συνέχισε κανονικά την παραγωγή οχημάτων μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 60. H Auto Union επανέφερε το όνομα «Audi» στο προσκήνιο, αντικαθιστώντας εκείνο της DKW και στοχεύοντας στην κατασκευή αυτοκινήτων με τη φιλοσοφία του F9. Τουτέστιν μπροστοκίνητα και μπροστομήχανα, μεγιστοποιώντας την καμπίνα των επιβατών και περιορίζοντας τη χρήση μηχανικών μερών σε σχέση με τα πισωκίνητα.
Λίγο αργότερα, το 1969, η Auto Union άλλαξε σε Audi-NSU και εν τέλει σκέτο σε Audi. Έκτοτε, και μέχρι τον ερχομό του A6 e-tron, οι Γερμανοί παρουσίαζαν μόνο μπροστοκίνητα και τετρακίνητα (βλέπε Quattro) μοντέλα.