Εκεί που το Groupe PSA δεν είχε κανένα coupe SUV, μέσα σε μια εβδομάδα απέκτησε δύο! Peugeot και Citroen παρουσίασαν αντίστοιχα τα 408 και C4 X με διαφορά ακριβώς μιας εβδομάδας, προσφέροντας δυο εκ διαμέτρου διαφορετικές επιλογές στο αγοραστικό κοινό, παρά τις ομοιότητες μεταξύ τους. Πώς συγκρίνονται τα δυο νέα crossover «ενώπιος ενωπίω»;
Η πρώτη ματιά, λένε, πολλές φορές είναι και η πιο σημαντική. Συνθήκη που εδώ εκφράζεται πλήρως, μέσα από την εμφάνιση των δυο αυτοκινήτων. Το 408 κλέβει ξεκάθαρα και δίχως την παραμικρή αμφιβολία όλα τα βλέμματα, χάρις στο εξαιρετικά δυναμικό και επιθετικό του παρουσιαστικό, την ώρα που το C4 X δεν κρύβει ότι αποτελεί παραλλαγή του C4 C-Cross. Κατευθείαν, δηλαδή, εκδηλώνεται η θεμελιώδης διαφορά των δυο Γάλλων: το 408 πρόκειται για ένα αυθύπαρκτο μοντέλο, με αποκλειστικά γνωρίσματα και χαρακτηριστικά (3 χρόνια εξελισσόταν το προαιρετικό ηχοσύστημα της Focal, για παράδειγμα), ενώ το C4 X διαφορετική έκδοση ενός υπάρχοντος. Κάτι που φαίνεται και από τα ονόματά τους, εξάλλου.
Εξίσου θεμελιώδης και η διακύμανση στη βάση. C4 X και 408 μπορεί να μοιάζουν σε σχήμα, ωστόσο «πατάνε» σε διαφορετικές πλατφόρμες. Το Citroen εξελίχτηκε στη CMP, όπου βασίζονται -πέρα από το C4- επίσης τα Peugeot 208/2008, DS 3 Crossback και Opel Corsa/Opel Mokka, ενώ το 408 στη μεγαλύτερη και πιο σύγχρονη EMP2 (Peugeot 308 και Citroen C5 X οι άλλοι δυο προνομιούχοι). Αυτή είναι και η αιτία πίσω από τις σεβαστές αποκλίσεις στις διαστάσεις. Όχι τόσο στο μήκος, όπου τα δυο crossover απέχουν μόλις 90 χλστ. (4.600 χλστ. το C4 X, 4.690 χλστ. το 408), όσο στο μεταξόνιο. Εκεί που το Peugeot προσφέρει 117 ολόκληρα χλστ. παραπάνω (2.787 χλστ. αντί 2.670)!
Σαφώς μικρότερο το κενό μεταξύ τους στο χώρο αποσκευών, με το Peugeot να κερδίζει για 26 λίτρα (536 αντί 510) αλλά και να προσφέρει περισσότερη πρακτικότητα, λόγω ανοίγματος πόρτας. Ο καθαρά κουπέ-crossover προσανατολισμός τού δίνει 5η πόρτα, τη στιγμή που η Citroen πλασάρει το C4 X ως ένα κράμα fastback-SUV-σεντάν. Η παρουσία 4ης πόρτας σίγουρα πιστοποιεί το τρίτο συστατικό του «μίγματος», όπως κάνουν τα πλαστικά προστατευτικά και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος για το δεύτερο. Ακόμα και από τις φωτογραφίες απεικονίζεται ο περιπετειώδης χαρακτήρας του C4 X, σε αντιπαραβολή με τις γνήσια σπορ αποχρώσεις του 408.
Στα εσωτερικά αμφότερων κυριαρχεί η ψηφιακότητα, με τα ανάλογα καντράν και τις οθόνες αφής για το infotainment. Το i-Cockpit του 408 είναι πιο εντυπωσιακό, όμως το C4 X κάνει ρελάνς με τα καθίσματα Advanced Comfort που μετατρέπουν τα ταξίδια σε χαλαρωτική εμπειρία. Το Peugeot απευθύνεται σε πιο σπορ ψυχές, όπως καταδεικνύει η μπάκετ φύση των θέσεων και το γεγονός πως ο αριθμός τους σταματά στον αριθμό «4» (κλασικά 5θέσιο το Citroen).
Μέγιστη διαφοροποίηση προκύπτει στην γκάμα των κινητηρίων συνόλων και της ισχύος. Το C4 X εξοπλίζεται με τους 1.2 PureTech και 1.5 BlueHDi, με απόδοση από 100 έως 130 ίππους, έχοντας για ισχυρότερη έκδοση το ηλεκτρικό e-C4 X των 136 ίππων. Το 408 από την άλλη κινείται αποκλειστικά μέσω βενζίνης, ξεκινώντας από τα 130 άλογα του 1.200άρη PureTech και ανεβαίνοντας σε δυο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Στο 408 Hybrid 180 συνεργάζονται ένας ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων στον και ο 1.600άρης τετρακύλινδρος τούρμπο PureTech στα 150 άλογα, με τη συνδυαστική απόδοση να φτάνει τα 180 άλογα. Στο Hybrid 225 ο 1.6 PureTech παράγει 180 ίππους, ανεβάζοντας τη συνδυαστική ισχύ του υβριδικού συστήματος στους 225 ίππους.