Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία κυριαρχεί στην επικαιρότητα και τις παγκόσμιες εξελίξεις, επηρεάζοντάς τες παράλληλα. Η αυτοκινητοβιομηχανία δεν γίνεται να εξαιρεθεί, ούτε η διακύμανση των τιμών σε καινούργια και μεταχειρισμένα.
Για το πρώτο σκέλος, αναμένουμε προβλήματα στην αλυσίδα των προμηθευτών που θα επιδεινώσουν το ήδη τεράστιο πρόβλημα της έλλειψης ημιαγωγών. Στο δεύτερο κομμάτι, στα μεταχειρισμένα, η κατάσταση είναι απλή: όσο αυξάνονται οι τιμές των καινούργιων και καθυστερούν οι παραδόσεις τους, τόσο περισσότερο κοιτάει ο κόσμος τις αγγελίες. Κατά συνέπεια, τόσο περισσότερο «αέρα» αποκτούν ιδιώτες και έμποροι ώστε με τη σειρά τους να ανεβάσουν τις τιμές. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει να δούμε πώς κινείται η αγορά, της χώρας που ξεκίνησε τον πρόσφατο πανικό: της Ρωσίας.
Σύμφωνα με το Drom, που παρακολουθεί τις εγχώριες τιμές, την Τετάρτη ο μέσος όρος των μεταχειρισμένων ήταν στα 1.206.000 ρούβλια (10.876 ευρώ). Με το που ανακοινώθηκε η «έναρξη στρατιωτικών επιχειρήσεων για την απομάκρυνση του ναζιστικού καθεστώτος της Ουκρανίας», ανάλογο «μπαμ» έκαναν οι τιμές: +14% την Πέμπτη, στα 1.375.000 ρούβλια (12.208 ευρώ). Όσο η Ρωσία προχωρούσε στα εδάφη των Ουκρανών, τόσο «βάραγε» η τιμολόγηση. Μέχρι την Παρασκευή ήδη το 50% των πωλητών είχαν αλλάξει τις τιμές προς τα πάνω, φτάνοντας στο +28% σε σχέση με την Πέμπτη και στο +42% προ πολέμου: 1.769.000 ρούβλια (15.697 ευρώ)! Το Σαββατοκύριακο υπήρξε μια διόρθωση, κατεβαίνοντας στα 1.46 εκατ. ρούβλια (13.263 ευρώ), αλλά και πάλι πάνω από 250.000 ρούβλια σε σχέση με προπολεμικές καταστάσεις.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις παρατηρούνται σε κεντρικές, βορειοδυτικές και νότιες περιοχές, ενώ αξιοσημείωτη άνοδο εμφανίζει η ζήτηση για αυτοκίνητα γενικά στη Ρωσία, με το Drom να αναφέρει +30% στις αναζητήσεις μεταχειρισμένων και τις πωλήσεις.