Η Brabus έχει κατασκευάσει μερικές από τις πιο ακραίες, ειδικές και ποθητές Mercedes στα χρονικά. Λίγες από τις δημιουργίες του Γερμανού βελτιωτή/κατασκευαστή, ωστόσο, έχουν το προνόμιο να αποκαλούνται «μοναδικές». Η 190E 3.6S Lightweight είναι μία (και μοναδική) από αυτές.
Η Brabus Lightweight, όπως έγινε ευρύτερα γνωστή, αποτέλεσε τη ματιά των Γερμανών στην σκληροπυρηνική εκδοχή της 190E 2.3-16. Κάθε έκδοσης. Ακόμα και της μυθικής 2.5-16 Evo II. Η φίρμα από το Ρουρ πήρε μια απλή 2.3-16, έβγαλε τον τετρακύλινδρο της Cosworth από το μηχανοστάσιο και τα πίσω καθίσματα από την καμπίνα, αφαίρεσε κάθε στοιχείο άνεσης (συμπεριλαμβανομένου του air condition), έβαλε αγωνιστικά μπάκετ από ανθρακονήματα, συνδύασε ελατήρια της Eibach με αμορτισέρ Bilstein και, το κυριότερο, τοποθέτησε στο μηχανοστάσιο τον 2.6 λτ. εξακύλινδρο εν σειρά της Mercedes. Σε βαρύτατα βελτιωμένη μορφή…
Ο κινητήρας υπερκυβίστηκε στα 3.6 λίτρα, υπέστη ροϊκή εξέλιξη και είδε εκκεντροφόρους, μπεκ, εγκέφαλο, εισαγωγή και σύστημα εξαγωγής να αντικαθίστανται. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν 286 ίπποι και 364 Nm ροπής (166 ίπποι και 258 Nm εργοστασιακά) για 1.295 κιλά. Η πιο hardcore των W201 μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός μόλις 6,3 δλ. και να ξεπεράσει τα 260 χλμ./ώρα, αριθμοί που την κατατάσσουν στην κορυφή όλων των 190E – πάνω ακόμα και από την 2.5-16 Evo II, που ήθελε 6,6 δλ. για το 0-100 και σταματούσε στα 242 χλμ./ώρα!
Η κορυφαία W201, λοιπόν, πωλείται. Και δεν έχει ούτε 10.500 χλμ. στο οδόμετρο (10.439). Με τέτοια σπανιότητα και σε τόσο καλή κατάσταση που έχει διατηρηθεί (ο επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της Brabus την είχε), οι 99.995 λίρες (117.561 ευρώ) που απαιτούνται για την αγορά της, φαντάζουν λογικές.