Οι εξελίξεις και η τεχνολογία στην αυτοκίνηση τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Από τα ελάχιστα πράγματα που δύναται να μείνουν απαράλλαχτα σε ένα μοντέλο, είναι το όνομα. Μπορεί ένα αυτοκίνητο να αλλάξει γενιές, προσανατολισμό, αμάξωμα, εμπορική τοποθέτηση, όμως η ονομασία του γίνεται να παραμείνει απαράλλαχτη στο πέρασμα των ετών. Σε άλλες περιπτώσεις, συμβαίνει το αντίθετο. Το αυτοκίνητο είναι το ίδιο, αλλά διαφέρει το όνομα.
Το Lada Niva, για παράδειγμα, είναι το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα. Κυκλοφορεί από το 1978, όμως τα τελευταία χρόνια τιτλοφορείται απλά ως «4×4». Οπότε δεν μπορεί με τίποτα να είναι υποψήφιο για τα παλαιότερα «βαφτίσια» στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πού θα μπορούσε να πάει μετά το μυαλό; Στην Porsche 911, ίσως. Από το 1963 κοντά μας, ο ορισμός του sportscar συμπληρώνει φέτος 57 χρόνια καριέρας (άσχετο που αλλάζουν οι κωδικές ονομασίες, 964, 993 κλπ). Όμως, ούτε αυτή είναι το παλιότερο όνομα εκεί έξω.
Ο νους ανασύρει πολλά εμβληματικά μοντέλα. Toyota Corolla και Honda Civic είναι από τα αρχαιότερα που συναντάμε, έστω κι αν το πρώτο έκανε διάλειμμα ως Auris. Αμφότερα τα ιαπωνικά best sellers, ωστόσο, εμφανίστηκαν γύρω στα 70’s (1966 το Corolla, 1972 το Civic). Αφού βρισκόμαστε στα μικρομεσαία, το VW Golf προκύπτει αυτόματα. Όμως, έκανε πρεμιέρα 2 χρόνια μετά το Civic. Εξετάζοντας τις αειθαλείς ονομασίες, οι Mercedes SL και S-Class συνιστούν δυο από τις ιστορικότερες. Παρουσιάστηκαν το 1954 και ρίχνουν μια δεκαετία στη Ford Mustang, όμως κανένα από τα τρία δεν πλησιάζει καν τον «Μαθουσάλα» των ονομάτων. Ούτε και η Corvette, που πρωτοσυστήθηκε το 1953.
Διαβάστε επίσης: Toyota Corolla 1.8 Hybrid Vs VW Golf 1.5 TSI
Το αυτοκίνητο που φέρει το μακροβιότερο όνομα στα χρονικά της αυτοκίνησης και πωλείται μέχρι σήμερα, δεν είναι κάποιο κοσμοϊστορικής τεχνολογικής, σημειολογικής, ή μηχανολογικής σημασίας επίτευγμα. Είναι αυτό που βλέπετε στην παρακάτω φωτογραφία:
Σίγουρα θα το έχετε δει σε κάποια σειρά ή ταινία, να συμμετέχει σε κυνηγητά ή μεταφορά πρακτόρων FBI/CIA/NSA/DEA/CTU. Η 9η γενιά του Chevrolet Suburban είναι το κατ’ εξοχήν «πρακτορίστικο» αυτοκίνητο στην ιστορία του σινεμά, έχοντας 8 προγόνους (πριν το 2007 που παρουσιάστηκε) και άλλους 3 μετά. Συνολικά 12 γενιές, με την τελευταία να είναι η παρακάτω και μόλις ολίγων μηνών.
Δείτε ακόμα: Πιο επιβλητικό από ποτέ το νέο Chevrolet Suburban
Το θηριώδες αμερικανικό SUV μπορεί να μην έχει τον αντίκτυπο των ανωτέρω μοντέλων, όμως από πλευράς αρχαιότητας καμία Corvette, 911, Mustang ή S-Class δεν μπορεί να το αγγίξει. Όσο απίστευτο κι αν ακουστεί, το Suburban μεταφέρει κόσμο (και πράκτορες) από το μακρινό 1935! Τότε λεγόταν «Carryall Suburban», διατρανώνοντας τον ρόλο του ως ανθρωπομεταφορέα.
Ονομασία -και ιδιότητα- που διατήρησε και στην δεύτερη γενιά, που έκανε πρεμιέρα το 1941.
Διαβάστε επίσης: Ποιο ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με σύστημα πολυμέσων;
Σκέτο «Suburban» έγινε το 1947, όταν λανσαρίστηκε η 3η γενιά. Ακόμα και απολύτως τυπικοί να γίνουμε, δηλαδή, παραμένει 6 χρόνια μεγαλύτερο του επόμενου «γηραιότερου» (της Corvette)!
Πέρα από το αυθεντικό όνομα, από την 5η μέχρι την 7η γενιά κυκλοφορούσε και ως GMC Carryall/Chevrolet Veraneio (το δεύτερο για την αγορά της Βραζιλίας), την 8η ως GMC/Holden Suburban και από την 9η μέχρι σήμερα, ως GMC Yukon. Παράλληλα, μοιράζεται την πλατφόρμα με την Cadillac Escalade και από το 1991 έχει ένα μικρότερο «αδελφό», ονόματι Tahoe (το ίδιο ακριβώς αυτοκίνητο, με μικρότερο μήκος).
Δείτε ακόμα: Όταν η Mercedes πήγε να «ξεκάνει» την BMW