H Lancia έχει γνωρίζει μεγάλες δόξες στο παρελθόν, όχι μόνο με τη θρυλική Delta Integrale, αλλά και με άλλα της μοντέλα, από την Thema 8·32 με τον κινητήρα Ferrari και την υπερπολυτελή Thesis, έως τη μικρότερη Ypsilon. Ωστόσο, οι καλές εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και το μοναδικό αυτοκίνητο εν ζωή, που πωλείται αποκλειστικά στην Ιταλία, είναι η τρίτης γενιάς Ypsilon.
Δείτε ακόμα: Πόσο κάνει η Lancia Ypsilon που καίει 3€/100 χλμ.;
Παρουσιάστηκε στις 14 Φεβρουαρίου του 2011 και έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το Μάρτιο, στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Εκτός από το γεγονός ότι ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο με πολυτελή στοιχεία, ήταν η πρώτη Ypsilon με 5 πόρτες. Το επίσης εντυπωσιακό που δεν φαινόταν, αφορούσε τη συνολική επένδυση των 500.000.000 ευρώ για την όλη εξέλιξή της (από τον σχεδιασμό έως την παραγωγή).
Μέχρι σήμερα η Lancia Ypsilon έχει δεχτεί διάφορες αναβαθμίσεις και έχει λανσαριστεί σε πολλές ειδικές εκδόσεις. Μάλιστα, στην Ιταλία συνεχίζει να έχει δυνατή παρουσία, αφού βρίσκεται στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων.
Παρά το γεγονός ότι μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το Fiat Panda, είναι ένα τελείως διαφορετικό σε σχεδιασμό και διαστάσεις αυτοκίνητο (μήκος 3,84 μ.). Από το λανσάρισμά της το 2011, ήταν διαθέσιμη σε πάνω από 600 επιλογές εξατομίκευσης και σε τρία επίπεδα εξοπλισμού (Silver, Gold και Platinum). Οι κινητήρες που την πλαισίωναν ήταν αρχικά ο 1.2 λτ. Fire 69 hp (και LPG), ο 0.9 TwinAir 85 hp και ο 1.3 λτ. Multijet 95 hp. Πληροφοριακά, το 2013 η βασική έκδοση πωλούνταν στην Ελλάδα στην τιμή των 10.488 ευρώ, μαζί με το όφελος της απόσυρσης και την έκπτωση των 1.000 ευρώ.
Δείτε ακόμα: H «άγνωστη» Lancia Dedra Turbo Integrale
Τώρα, η Lancia Ypsilon προσφέρεται στην Ιταλία με το νέο κινητήρα 1.0 λτ. Hybrid 70 hp, τον «παλαίμαχο» 1.200άρη 69 hp (βενζίνη/LPG) και τον 0.9 TwinAir 70 hp (CNG/βενζίνη). Οι τιμές ξεκινούν από 13.450 ευρώ με τα πολύ βασικά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας στον εξοπλισμό.