Η επιλογή του κατάλληλου χρώματος κατά την αγορά αυτοκινήτου, είναι από τις πιο σημαντικές αποφάσεις. Τόσο από πλευράς καλαισθησίας και ανάδειξης των γραμμών του αυτοκινήτου, όσο και από αυτή της μεταπώλησης. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείπεται ο ρόλος που παίζουν τα αποθέματα των εταιριών και η τιμολόγηση. Μπορεί, ας πούμε, κάποιος να θέλει μια ιδιαίτερη απόχρωση, αλλά να εκτινάσσεται ο χρόνος παράδοσης εξαιτίας της, οπότε η τελική επιλογή να επαφίεται στο στοκ.
Το iSeeCars πραγματοποίησε μεγάλη έρευνα σε έκταση 6,1 εκατ. αυτοκινήτων, που κυκλοφορούν στους δρόμους της Αμερικής, για να διαπιστώσει ποια είναι η επικρατέστερη επιλογή της παλέτας. Τα αποτελέσματα δεν μπορούμε να πούμε πως προκαλούν έκπληξη, καθώς το παραδοσιακό λευκό συνεχίζει να βρίσκεται στην πρώτη θέση και το 2023, με ποσοστό 26,2% και αύξηση 0,4% σε σχέση με πέρσι. Το ακριβώς αντίθετο αυτού, ήτοι το μαύρο, ακολουθεί με 21,8% και σημειώνει κάμψη συγκριτικά με το ’22 (22,3%), ενώ το ανθρακί καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 19,2% (+0,8%). Αρκετά πιο πίσω, στην τέταρτη θέση και ποσοστό 11,7% (-0,3%), το άλλοτε κραταιό ασημί. Την πρώτη πεντάδα ολοκληρώνει το μπλε, με 9,7% (+0,2%), ενώ το κόκκινο στην έκτη θέση είναι το τελευταίο που καταφέρνει να αποσπάσει αξιοσημείωτο ποσοστό, με 8,2% (-0,4%).
Από εκεί και μέχρι την 13η θέση, η ποσόστωση κάνει το 6/7 με τον αριθμό «0» για εισαγωγή. Μόνο το έβδομο πράσινο καταφέρνει να πιάσει το 1%, κι αυτό επειδή πετυχαίνει ένα +0,2% συγκριτικά με πέρσι. Το αντίθετο δρομολόγιο κάνει το καφέ, με το -0,1% να το ρίχνει στο 0,9%, ενώ ενώ το τελευταίο κίτρινο μετά βίας ξεκολλάει από το «κουλούρι» με μόλις 0,1%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η σύγκριση με τα προ πενταετίας δεδομένα, καθώς το 2018 ήταν πρώτο το μαύρο, δεύτερο το λευκό και τρίτο το ασημί, με αποκλίσεις περίπου +/- 3%.