Η επιλογή του κατάλληλου χρώματος κατά την αγορά αυτοκινήτου, είναι από τις πιο σημαντικές αποφάσεις. Τόσο από πλευράς καλαισθησίας και ανάδειξης των γραμμών του αυτοκινήτου, όσο και από αυτή της μεταπώλησης.
To iSeeCars πραγματοποίησε μια μεγάλη έρευνα, αναλύοντας τις πωλήσεις νέων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων από το 2017 μέχρι το 2020. Περισσότερες από 6 εκατ. συναλλαγές μπήκαν στο «χρωματόμετρο», ώστε να διαπιστωθεί ποιες αποχρώσεις χάνουν λιγότερο και ποιες περισσότερο σε αξία μεταπώλησης. Και τα αποτελέσματα, προκαλούν εντύπωση.
Ξεκινάμε με τα δημοφιλέστερα χρώματα. Άσπρο, μαύρο και ανθρακί δεσπόζουν στις παραγγελίες καινούργιων μοντέλων. Όταν έρχεται η ώρα της μεταπώλησης, ωστόσο, 2/3 βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο απαξίωσης! Σε βάθος τριετίας, ο μέσος όρος απώλειας αξίας διαμορφώνεται στο 37.6%. Άσπρο και μαύρο τοποθετούνται ακριβώς από κάτω, με 38% και 38,4%. Το ανθρακί τα πάει πολύ καλύτερα, ευρισκόμενο στην 5η θέση και με ποσοστό 36,4%. Το άλλοτε πολυαγαπημένο ασημί μόλις που καταφέρνει να πιάνει τη βάση, «σκοράροντας» το οριακό 37,6%. Στο τέλος της κατάταξης, αν επιλέξετε καφέ ή χρυσαφί για το επόμενό σας αυτοκίνητο, ρισκάρετε να σας μείνει απούλητο (42,1% και 45,6% απαξίωσης αντίστοιχα).
Στην αντίπερα όχθη κίτρινο, μπεζ και πορτοκαλί «φεύγουν» ευκολότερα από όλα. Το πρώτο εμφανίζει τη μικρότερη απαξίωση, με ποσοστό 20,4%. Μπεζ και πορτοκαλί ακολουθούν, με 22,8% και 27,1% αντίστοιχα, ενώ το πράσινο καταφέρνει να ξεπεράσει το ανθρακί στην κατάταξη της πρώτης πεντάδας, με 31,3%. Εντύπωση προκαλεί η μέτρια παρουσία των παραδοσιακών κόκκινου και μπλε, που ναι μεν τοποθετούνται πάνω από το μέσο όρο, αλλά μακριά από τις πρώτες θέσεις (36,9% και 37% αντίστοιχα).