Ατυχήματα συμβαίνουν καθημερινά στους δρόμους και δυστυχώς κάποια από αυτά είναι θανατηφόρα ή υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί. Τα αίτια είναι πολλά και διάφορα, από απροσεξία του οδηγού γιατί έκανε χρήση του κινητού, η υπερβολική ταχύτητα, ένα λάθος στην οδήγηση, μέχρι και μια κακιά στιγμή.
Τα καινούργια αυτοκίνητα είναι με τεράστια διαφορά πιο ασφαλή από τα παλαιότερα, αφού εκτός από το ότι εξοπλίζονται με πάρα πολλά συστήματα που αποτρέπουν ή μειώνουν τη σφοδρότητα μιας σύγκρουσης, διαθέτουν ενισχυμένα πλαίσια και πολλούς αερόσακους. Παρόλα αυτά και όπως είναι αναμενόμενο, ο οδηγός είναι πιο ευάλωτος από τους υπόλοιπους επιβάτες, γιατί τα πιο πολλά τρακαρίσματα γίνονται από την πλευρά του (μετωπικές συγκρούσεις), ενώ ο χώρος του είναι πιο περιορισμένος λόγω του τιμονιού και των πεντάλ.
Σύμφωνα με την βελγική οργάνωση οδικής ασφάλειας VIAS, οι οδηγοί εκτίθενται σε υψηλότερο κίνδυνο θανάτου από τους συνοδηγούς και ακόμα περισσότερο από όσους κάθονται στο πίσω κάθισμα. Το πιο ασφαλές μέρος ενός αυτοκινήτου σε περίπτωση τρακαρίσματος, είναι στη μέση του πίσω καθίσματος. Βασικότατη όμως προϋπόθεση είναι ο μεσαίος πίσω επιβάτης να φοράει ζώνη ασφαλείας τριών σημείων και όχι τη δύο σημείων που υπήρχε σε πιο παλιά αυτοκίνητα, ή ακόμα χειρότερα καθόλου.
Οι πιθανότητές του να επιβιώσει σε σύγκριση με τους άλλους επιβάτες που κάθονται στις πλαϊνές θέσεις είναι αυξημένες κατά 25%. Αρκεί βέβαια να φοράνε όλοι τη ζώνη ασφαλείας, γιατί δυστυχώς ακόμα πολλοί στο πίσω κάθισμα δεν την τοποθετούν, γιατί νομίζουν ότι δεν χρειάζεται. Όμως σε περίπτωση ατυχήματος πέφτουν με μεγάλη ορμή στους εμπρός επιβάτες, συνθλίβοντάς τους.