Δεν είναι, δα, κανένα μυστικό ότι το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων οδεύει γοργά και σταθερά προς τα «σκραπ» της Ιστορίας. Τα παραδοσιακά αυτόματα με μετατροπέα ροπής, αλλά κυρίως τα διπλού συμπλέκτη έχουν φτάσει σε τέτοιο σημείο απόδοσης, που ο συντονισμός των άκρων για την αλλαγή σχέσης θεωρείται σχεδόν απαρχαιωμένο έθιμο για τους ρομαντικούς της αυτοκίνησης. Η BMW Z4 το αντιλήφθηκε, με αρκετά επώδυνο τρόπο.
Στις περισσότερες αγορές, το βαυαρικό roadster διατίθεται αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο Steptronic, ανεξαρτήτου έκδοσης και κινητήρα. Η Αυστραλία συγκαταλέγονταν στις ελάχιστες εξαιρέσεις του τρίτου πεντάλ, για τη βασική sDrive20i. Ο χρόνος είναι παρελθοντικός καθώς πλέον η εν λόγω επιλογή δεν υφίσταται, λόγω της τραγικής εμπορικής της πορείας. Τα τελευταία δυο χρόνια πουλήθηκαν μόλις ισάριθμες χειροκίνητες Z4 – μια το χρόνο, δηλαδή! Ακόμα και το πολλαπλά ακριβότερο Honda NSX, που επίσης διάγει δύσκολο βίο στις πωλήσεις, την ξεπέρασε, με τρία κομμάτια. Εκπληκτικό το γεγονός πως η «αρχαία» Mercedes R63 AMG, που έχει καταργηθεί από το 2014, όχι μόνο βρέθηκε σε δυο καινούργια δείγματα, αλλά αυτά με τη σειρά τους βρήκαν «σπιτικό»!
Απολύτως αναμενόμενα, η Z4 sDrive20i με το 6άρι χειροκίνητο αποσύρθηκε από τη χώρα των καγκουρό. Για την Ιστορία, ο συνδυασμός της μηχανικής μετάδοσης με τον 2λιτρο τούρμπο των 197 ίππων και 320 Nm προσέφερε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,9 δλ. και τελική 225 χλμ./ώρα. Η αυτόματη είναι μεν πιο γρήγορη (6,6 δλ. και 230 χλμ./ώρα αντίστοιχα) αλλά ούτε «συμπλεκτάρισμα» μπορείς να κάνεις μαζί της, ούτε «καρφωτές».