Το πρώτο αυτοκίνητο που έρχεται στο άκουσμα της λέξης «πισωμήχανο» είναι είτε η Porsche 911, είτε η «πατρική» φιγούρα αυτής του VW Beetle. Άλλες διάσημες δημιουργίες με το μοτέρ κρεμασμένο στον πίσω άξονα περιλαμβάνουν τα Fiat 500/600/850 και 126, πολλά Tatra, το Chevrolet Corvair, την -επίσης καταγωγής «Σκαραβαίου»- Porsche 356. Tον χαρακτηρισμό «σεντάν 911» όμως, μόνο ένα κατάφερε να αποσπάσει: το Skoda Target!
To 105/120/125/130/135/136 -ανάλογα το μοτέρ που διέθετε- ήταν ένα μικρό οικογενειακό σεντάν από την Τσεχία που παρουσιάστηκε το 1976, με προτεραιότητα στην οικονομία και την πρακτικότητα. Προς όφελος αυτής, ο κινητήρας τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος ώστε να βρίσκεται στο ίδιο μέρος με κιβώτιο και διαφορικό, κερδίζοντας χώρο από την έλλειψη άξονα μετάδοσης. Το 1984 απέκτησε την ανανεωμένη του εκδοχή, η οποία ήρθε στην Ελλάδα ως Target. Το μοντέλο της Skoda απέκτησε το προσωνύμιο «οικογενειακή 911», λόγω μηχανολογικής διάταξης αλλά και απαιτήσεων από τον οδηγό, στις δύσκολες καταστάσεις. To γεγονός πως όλα ήταν πίσω (κίνηση-κινητήρας) δημιούργησε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον (ως αλλοπρόσαλλο) οδηγικά σύνολο και μετέτρεψε το Target σε cult είδωλο.
Από πλευράς επιδόσεων, τα 52 άλογα του υγρόψυκτου μοτέρ των 1.174 κ.εκ. κομματάκι δύσκολα μπορούσε να σταθεί δίπλα στο μοντέλο της Porsche: ενδεικτικά τα 20 δλ. για τα 100 χλμ./ώρα από στάση και τα 140 χλμ./ώρα της τελικής. Βλέποντας το συγκεκριμένο, ωστόσο, κατευθείαν ξεχνάς πως σε ενδιαφέρει το γκάζι. Το αυτοκίνητο είναι μοντέλο του 1988 και πρακτικά, μιλάμε για μουσειακό έκθεμα. Πέρα από την αψεγάδιαστη κατάσταση που έχει διατηρηθεί, σε κάθε τομέα, το εν λόγω Target έχει μόλις 27.563 χλμ. στο οδόμετρο και διατηρεί ακόμα τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης (Barum OR 34, διάστασης 165/55/13)!
Ό,τι διαδρομές έκανε, τις πραγματοποίησε μέχρι το 2005. Από τότε κλειδώθηκε στο γκαράζ και απλά έπαιρνε μπρος, καθαρά για θέμα συντήρησης. Πλέον ήρθε η ώρα να ξαναβγεί στον κόσμο, με το αζημίωτο. Όποιος ενδιαφέρεται για ένα σχεδόν αμεταχείριστο Target, θα πρέπει να καταβάλλει 9.500 ευρώ.