Πριν από 37 ολόκληρα χρόνια, πίσω στο 1987, η Peugeot λάνσαρε το 405. To 406 παρουσιάστηκε το 1995 όμως η επιτυχία του 405 ήταν τέτοια, ώστε συνέχισε να διατίθεται μέχρι το 1997. Σε 10 χρόνια πορείας, πρόλαβε να γίνει το πιο καλοπουλημένο μοντέλο του Γάλλου κατασκευαστή μέχρι τότε και ένα από τα πιο επιτυχημένα στην Ευρώπη.
Σήμερα, τα ενεργά 405 στην Ευρώπη σπανίζουν. Τα καλοδιατηρημένα, δε, ενδεχομένως να μετριούνται στα δάκτυλα των δυο χεριών. Το συγκεκριμένο ανήκει σε αυτή την εκλεκτή κάστα, ερχόμενο από το 1991 και έχοντας μόλις 62.155 χλμ. στο οδόμετρο. Βρίσκεται στην αρχική εργοστασιακή του κατάσταση, χωρίς καμία μετατροπή ή ξένο αξεσουάρ, χαρακτηριστικό που του χαρίζει πρόσθετη αξία. Το πόσο καλοσυντηρημένο είναι δεν φαίνεται μόνο από το αμάξωμα ή τις επενδύσεις του εσωτερικού, αλλά ακόμα και από τα τάσια που δεν έχουν καν γρατζουνιές! Γύρω τους, δε, βλέπουμε καινούργια ελαστικά Michelin Energy Saver, που έχουν τοποθετηθεί πρόσφατα.
Εξίσου πρόσφατα έγινε και το τελευταίο σέρβις, οπότε το αυτοκίνητο είναι έτοιμο να το πάρεις και να φύγεις για ταξίδι – άλλο που η εμφάνισή του, είναι για να το βάζεις σε βιτρίνα. Το ίδιο ισχύει για τον κινητήρα, ο οποίος λόγω έκδοσης SR ξεφεύγει από τα πρότυπα του 1.6λτ. των 89 ίππων. Εδώ έχουμε ένα από τα «γρήγορα» 405, με 109 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 162 Nm στις 3.000 σ.α.λ. από 1.905 κ.εκ. Το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και το χαμηλό βάρος των 1.026 κιλών, συνέβαλαν τα μέγιστα για ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,4 δλ. και τελική 190 χλμ./ώρα.
Η καινουργή κατάσταση δεν αποτυπώνεται μόνο στις φωτογραφίες, αλλά και στο ταμείο. Για την αγορά του εν λόγω 405 SR απαιτούνται 6.950 ευρώ, ποσό που αναμφίβολα είναι αρκετά υψηλό για εμπορικό αυτοκίνητο 33 ετών.