Τα supercars και τα κλασικά αυτοκίνητα είθισται να αντιμετωπίζονται σαν «γυάλινα». Ελάχιστα χιλιόμετρα, εγκλεισμός σε γκαράζ και σχολαστική φροντίδα, μέχρι να έρθει η ώρα της μεταπώλησης και να ζητήσει ο ιδιοκτήτης όσα θέλει. Όποτε, λοιπόν, τύχει να δούμε μια τέτοια κατασκευή που έχει οδηγηθεί, που την έχει ευχαριστηθεί ο κάτοχός της, που σχετίστηκε μαζί της όπως ήθελαν οι προδιαγραφές του αυτοκινήτου, τότε δεν μπορούμε παρά να χαμογελάμε. Η εν λόγω Porsche 959 μας δίνει κάθε λόγο για αυτό.
Το πρώτο υπεραυτοκίνητο του Τσουφενχάουζεν αποτέλεσε μια προθήκη τεχνολογίας, ένα τετράτροχο τόσο μπροστά από την εποχή του τεχνολογικά ώστε οι υπόλοιποι κατασκευαστές το μελετούσαν. Εν έτει 1986 έφερε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με προγράμματα λειτουργίας, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση, ειδικά εξελιγμένες ζάντες μαγνησίου και το αμάξωμά της αποτελούσε προϊόν δουλειάς στην αεροδυναμική σήραγγα, με συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,31. Στο πίσω μέρος ο twinturbo εξακύλινδρος boxer των 2.8 λίτρων απέδιδε 450 ίππους και 500 Nm, μετατρέποντας την 959 στο ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών μέχρι τότε.
Τα επίσημα νούμερα της Porsche ήθελαν την τελική στα 319 χλμ./ώρα, ωστόσο ανεξάρτητες μετρήσεις είχαν καταγράψει μέχρι 339 χλμ./ώρα! Τα 3,6 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, τα 11,4 δλ. για το 0-200 χλμ./ώρα και τα 11,8 δλ. για το 400άρι (με ταχύτητα εξόδου 202 χλμ./ώρα) ήταν απλά το κερασάκι στην τούρτα. Τα στοιχεία αυτά εκπροσωπούν τη Sport, που κυκλοφόρησε σε μόλις 53 κομμάτια. Οι υπόλοιπες 292 εκ των 345 συνολικά 959 αφορούσαν την έκδοση Komfort, που διέθετε περισσότερες ανέσεις (όπως δερμάτινα, θερμαινόμενα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα) και ήταν ελάχιστα πιο αργή σε κάποιες μετρήσεις. Το 0-200 χλμ./ώρα απαιτούσε 12,6 δλ., για παράδειγμα, το 400άρι 12,0 δλ. (με ταχύτητα εξόδου 187 χλμ./ώρα) και η τελική τα 317 χλμ./ώρα.
Μια κατακόκκινη (Guards Red) Komfort από την Ελβετία βγήκε βόλτα στις αγγελίες, με το πιο ξεχωριστό στοιχείο της να είναι το κοντέρ. Εκεί που ο χιλιομετρητής αναγράφει την ένδειξη «167.190»! Ο πρώτος ιδιοκτήτης την είχε στα χέρια του από το 1988 μέχρι το 2017, απολαμβάνοντας κάθε στιγμή με την τεχνολογικά υπερ-προηγμένη Γερμανίδα. Το αυτοκίνητο πουλήθηκε πριν μια 5ετία, μετακομίζοντας από τη Γερμανία στη χώρα των τραπεζών. Σήμερα πωλείται εκ νέου, με την τιμή να τοποθετείται στις 995.000 ελβετικά φράγκα (965.772 ευρώ).