Οι ανατιμήσεις διαφεντεύουν κάθε πτυχή της καθημερινότητας. Στο φούρνο να πάει κανείς, το βλέπει ξεκάθαρα. Οι τιμές παίρνουν διαρκώς την ανιούσα, σε κάθε τομέα, και δίχως τάσεις να βγει το πόδι από το γκάζι της ακρίβειας. Ο χώρος του αυτοκινήτου δεν θα γινόταν να εξαιρεθεί, ούτε φυσικά τα επί μέρους κομμάτια του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι μπαταρίες των υβριδικών και ηλεκτρικών.
Η αύξηση στις τιμές των πρώτων υλών, η έλλειψη ημιαγωγών και πιο πρόσφατα ο πόλεμος στην Ουκρανία, συνιστούν παράγοντες ανατιμήσεων. Ο Shailesh Chandra, διευθυντής της Tata Motors, τα είπε όλα σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Reuters: «H άμεση επιβάρυνση λόγω μπαταριών φτάνει το 20% και επηρεάζει την τιμολόγηση των αυτοκινήτων βραχυπρόθεσμα. Η σταθεροποίηση της τάσης θα πάρει περίπου ένα χρόνο και μετά περιμένουμε να γυρίσει σε πτωτική πορεία». Οι κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα με την άνοδο στα κόστη των νικελίου, κοβαλτίου και λιθίου, που αποτελούν τα κυριότερα συστατικά κατασκευής για μια μπαταρία.
EVauto.gr: Το νέο site για την ηλεκτροκίνηση!
Χαρακτηριστικό (έως και εκπληκτικό) είναι το πόσο αυξήθηκε η τιμή του ανθρακικού λιθίου. Από 10.000 δολάρια ο τόνος (9.000 ευρώ), που τιμολογείτο τον περσινό Μάρτιο, φέτος «διακτινίστηκε» στις 70.000 δολάρια/τόνο (62.975 ευρώ)! 700% πάνω, σε μόλις ένα χρόνο! Κάτι που επηρεάζει περισσότερο όσες αυτοκινητοβιομηχανίες βασίζουν τις γκάμες τους στα υβριδικά και τα ηλεκτρικά. Οι Land Rover και Jaguar, για παράδειγμα, (που τελούν υπό τον έλεγχο της Tata), διαθέτουν συνολικά πάνω από 50 διαφορετικές προτάσεις με mild και plug-in υβριδικά σύνολα (37 Land Rover/Range Rover, 14 Jaguar), συν την αμιγώς ηλεκτρική I-Pace. Ευκόλως εννοούμενο το πόσο μπορούν να πληγούν από τα διαρκή «καπέλα» στις μπαταρίες.