Τα SUVs, μαζί με τα crossovers, έχουν κατακλύσει τους ανά τον κόσμο δρόμους. Μικρά, μεσαία, τεράστια, με εκφάνσεις κουπέ ή σεντάν, σε σκληροτράχηλες ή lifestyle εκτελέσεις, υπάρχει μία λύση για κάθε αγοραστική ανάγκη.
Ακόμα και αυτές που το ίδιο το καταναλωτικό κοινό, δεν γνώριζε πως υπάρχουν. Σύμφωνα με μελέτη του New Weather Institute, στη Μεγάλη Βρετανία, τα 3/4 των SUV που κυκλοφορούν στη χώρα, είναι καταχωρημένα σε αστικές διευθύνσεις. Μάλιστα, τα περισσότερα εξ αυτών δηλώνονται σε μεγάλα κέντρα, όπως το Λονδίνο. Βέβαια, το πού μένει κάποιος που αγοράζει SUV μπορεί να διαφέρει από τον λόγο απόκτησης. Σωστά; Λάθος.
Τα δεδομένα που καταγράφονται καθημερινά από τα κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίες, αλλά και τα αποτελέσματα σχετικών ερευνών, συγκλίνουν σε μια κοινή απόκλιση: τα SUV αγοράζονται, ως επί το πλείστον, για να χρησιμοποιούνται εντός της πόλης. Είτε πρόκειται για ψώνια, είτε για μετάβαση στο χώρο εργασίας, ή για διάφορες δραστηριότητες (πήγαινε-έλα παιδιών σε σχολεία κλπ), πεδίο δράσης των «τζιπ» και «τζιποειδών» παραμένει -σχεδόν αποκλειστικά- το κλεινόν άστυ.
Οι επιπτώσεις στην καθημερινότητα, προφανείς: κυκλοφοριακή συμφόρηση, έλλειψη θέσεων στάθμευσης και, φυσικά, ο παγκόσμιος «νταλκάς» των εκπομπών ρύπων. Δεν είναι τυχαίο πως κάποιες χώρες, όπως η Γερμανία, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να απαγορεύσουν την κυκλοφορία των SUV με θερμικά μοτέρ στα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με το BBC, τα SUV εκπέμπουν ετησίως σε όλο τον κόσμο πάνω από 700 μεγατόνους CO2! Για να έχουμε ένα σημείο αναφοράς, αν μιλούσαμε για στοιχεία χώρας θα επρόκειτο για την 7η πιο ρυπογόνο στον πλανήτη.