Οι Γερμανοί πού και πού βγάζουν παράξενες ειδήσεις γύρω από τα αυτοκίνητα, και συγκεκριμένα περιορισμούς. Ιδιότυπους, όπως πριν μερικά χρόνια που ήθελαν να απαγορεύσουν τα SUV. Τελικά δεν πέρασε, αλλά κάτι παρόμοιο φαίνεται πως έχουν βάλει σκοπό τώρα, με διαφορετικό στόχο. Προς Αμερική στρέφονται τα βέλη, με τα αγροτικά να μπαίνουν στο κλείστρο των οικολογικών οργανώσεων, αρχικά. Αν θα εξελιχθεί και στους νομοθέτες, ίδωμεν.
H Deutsche Umwelthilfe e.V. (DUH για συντομία, «Κίνημα Περιβαλλοντικής Δράσης Γερμανίας» η ελεύθερη μετάφραση) είναι μια μη κερδοσκοπική οργάνωση, που όπως λέει το όνομά της, δραστηριοποιείται στην προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και του καταναλωτή. Σύμφωνα με το σκεπτικό των μελών της, τα αμερικανικά pick ups συνιστούν κίνδυνο και για τα δύο, λόγω μεγέθους και εκπομπών ρύπων. Κάπως έτσι, κατέθεσαν μήνυση εναντίον του αρμόδιου τμήματος του Υπουργείου Μεταφορών, ζητώντας αφενός τον ενδελεχή έλεγχο προδιαγραφών σε οχήματα τέτοιου τύπου, αφετέρου την απαγόρευσή τους από συγκεκριμένες περιοχές!
Σύμφωνα με την καταγγελία της DUH, αυτοκίνητα όπως η σειρά F της Ford και το Ram 1500 εκπέμπουν ως και 9 φορές περισσότερα CO2, συγκριτικά με το μέσο αυτοκίνητο που κυκλοφορεί στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Όχι αγροτικό, όμως. Γενικότερα, ο τύπος μοντέλου που αγοράζει ο μέσος Ευρωπαίος, δηλαδή B-SUV και σουπερμίνι. Οπότε εξ ορισμού, η σύγκριση της Μ.Κ.Ο. είναι άτοπη, τουλάχιστον για τις εκπομπές ρύπων. Το άλλο που λέει, ότι δηλαδή τα «made in the USA» αγροτικά είναι τεράστια και επιβαρύνουν το κυκλοφοριακό, έχει βάση. Το Ram 1500, για παράδειγμα, αγγίζει τα 6 μέτρα στη βασική του έκδοση (5.936 χλστ.) και ξεπερνά τα 6,1 μέτρα (6.129 χλστ.) με τη μακριά καρότσα, ενώ και το Ford F-150 παίζει στα 6 μέτρα (5.911 χλστ). Για το F-250 ούτε λόγος, αφού κυμαίνεται στα 6.050-6.761 χλστ.
Συγκριτικά, το διπλοκάμπινο Toyota Hilux βρίσκεται στα 5.325 χλστ., το αντίστοιχο Isuzu D-Max στα 5.265 χλστ., το Ford Ranger στα 5.360 χλστ. και το VW Amarok στα 5.390 χλστ. Συνεπώς υπάρχει λογική στα λεγόμενα των Γερμανών, έστω με κάποια δόση υπερβολής. «Οι τεράστιες κλιματικές ζημιές και ο αυξημένος κίνδυνος σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων είναι σαν να γίνονται αποδεκτά, επιτρέποντας σε τέτοια οχήματα να παρακάμπτουν τους κανονισμούς έγκρισης τύπου» επιτρέποντας στα φορτηγά να, προειδοποιεί ο Jürgen Resch, Διευθύνων Σύμβουλος της DUH. Ο Resch και η DUH ζητούν από τη γερμανική κυβέρνηση να εφαρμόσει υψηλούς δασμούς και περιορισμούς στάθμευσης/κυκλοφορίας, προκειμένου να περιορίσει τη ζήτηση των αμερικανικών pick up στη χώρα. Είναι ενδεικτικό πως από τις 4.025 τέτοιες ταξινομήσεις, και στις 27 χώρες της Ε.Ε. το 2024, το 80% αφορούσε την αγορά της Γερμανίας.