Όπως ισχύει για όλες τις επιλογές μας έτσι και στο αυτοκίνητο, το μοντέλο και ο κατασκευαστής που επιλέγουμε, αντικατοπτρίζει σε ένα μεγάλο βαθμό την προσωπικότητά μας. Ειδικά για μια μερίδα ανδρών το αυτοκίνητο δεν είναι απλά το μεταφορικό τους μέσο, αλλά μια προέκταση του χαρακτήρα τους.
Δείτε ακόμα: Επιθετική οδήγηση και συνέπειες
Οι άνθρωποι που τείνουν να αγοράζουν ακριβά, «άγρια» και υψηλού prestige αυτοκίνητα, τείνουν να είναι επιθετικοί οι ίδιοι, σύμφωνα με τελευταίες μελέτες. Τάδε έφη ο Jan-Erik Lönnqvist, καθηγητής κοινωνικής ψυχολογίας στο Σουηδικό Σχολείο κοινωνικών επιστημών του πανεπιστημίου του Ελσίνκι, έπειτα από έρευνα που διεξήγαγε για να βρει τα κοινά τους σημεία. Στην έρευνα συμμετείχαν 1.892 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και οι απαντήσεις τους αναλύθηκαν μέσω ενός μοντέλου πέντε παραγόντων, που υπολογίζει τα στοιχεία της προσωπικότητας σε ισάριθμους τομείς. Στην ειλικρίνεια, στην ευσυνειδησία, στη νευρικότητα, στην εξωστρέφεια και στη δεκτικότητα.
Δείτε ακόμα: Ο αντικαταστάτης του θρυλικού Peugeot TAXI;
Η υπόθεση του Lönnqvist ήταν ότι συγκεκριμένοι τύποι ανδρών έλκονται από ακριβά και δυνατά αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το αν έχουν στην κατοχή τους άλλα ακριβά πράγματα. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν τη θεωρία του: οι άνδρες που είναι επίμονοι, εγωκεντρικοί και επιθετικοί, είναι πιο πιθανό να επιλέξουν να οδηγήσουν ένα μοντέλο premium μάρκας. Ο συσχετισμός προκύπτει από ένα αίσθημα ανωτερότητας και την συνεχή ανάγκη να είναι στο επίκεντρο, μέσω της αγοράς ενός ακριβού αυτοκινήτου.
Διαβάστε επίσης: Ποια λάθη στην οδήγηση κοστίζουν πολύ ακριβά
«Αυτά τα στοιχεία προσωπικότητας εξηγούν την επιθυμία να έχει κανείς στην κατοχή του υψηλής ποιότητας υλικά αγαθά. Αλλά το κυριότερο, την ροπή τους να παρανομούν και να αδιαφορούν για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Lönnqvist. Η ίδια έρευνα αποκάλυψε ότι όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν για τις γυναίκες οδηγούς. Κι αυτό για τον απλούστατο λόγο, ότι το ωραίο φύλο δεν θεωρεί το αυτοκίνητο σαν ένα μέσο προβολής του status τους. Ωστόσο, ένα κοινό στοιχείο της προσωπικότητας για άνδρες και γυναίκες είναι η έλξη τους για ποιοτικά αγαθά, όπως για παράδειγμα ένα πολυτελές αυτοκίνητο.
Δείτε ακόμα: Γιατί έχουν μεγαλώσει τόσο οι ζάντες;