To Passat συγκαταλέγονταν ανέκαθεν στα πιο επιτυχημένα μεσαία, βασιζόμενο εν πολλοίς στο μεγάλο εύρος κινητήρων. Στην πέμπτη του γενιά, η VW έφτασε να το εφοδιάζει μέχρι με οχτακύλινδρο μοτέρ!
Η κορυφαία έκδοση του Passat B5 είχε κάτω από το καπό έναν W8 κινητήρα, ο οποίος στην ουσία ήταν δυο VR4 με περιεχόμενη γωνία 15 μοιρών ενωμένοι σε έναν στρόφαλο. Η γωνία του οχτακύλινδρου συνόλου έφτανε τις 72 μοίρες, με την απόδοση να ανέρχεται στα 275 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 370 Nm στις 2.750 σ.α.λ. από 4 ατμοσφαιρικά λίτρα. Σήμερα δεν προκαλούν εντύπωση, καθώς ο 2λιτρος TSI αποδίδει περισσότερα, όμως για το 2001 ένα Passat 275 με 4.0 W8 στο μηχανοστάσιο αποτελούσε «βόμβα». Τα 100 χλμ./ώρα από στάση έρχονταν σε 6,5 δλ. και η τελική περιοριζόταν ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα, με το 6άρι αυτόματο Tiptronic και το σύστημα τετρακίνησης 4Motion να αναλαμβάνουν τη μεταφορά της ισχύος σε όλους τους τροχούς.
Το Passat W8 είναι ένα από τα πιο cult και ιδιαίτερα αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει στο νέο μιλένιουμ, όμως η απαξίωσή του το καθιστά ευκαιρία. Όχι μόνο δεν εξελίχτηκε σε collector’s item, αλλά πλέον μπορείς να βρεις ένα με λιγότερο από 3.300 ευρώ! Το σημερινό είναι μοντέλο του 2003 (μέχρι το 2004 έμεινε στην παραγωγή) και αναγράφει 115.000 μίλια (185.074 χλμ.) στο κοντέρ, κοστολογούμενο έναντι μόλις 3.900 δολαρίων (3.277 ευρώ). Σύμφωνα με τον πωλητή, μόνο οι τροχοί κόστισαν 1.800 δολάρια. Μηχανικά ή λοιπά προβλήματα δεν αναφέρονται, οπότε έχουμε να κάνουμε με μια καθαρή ευκαιρία.