Από δρόμους του φόβου στην Ελλάδα, άλλο τίποτα. Περισσότερο ψάχνεις να βρεις ποιος ΔΕΝ ανταποκρίνεται σε αυτό το χαρακτηρισμό, καθώς το οδικό δίκτυο της χώρας μας -ειδικά σε συγκεκριμένα σημεία της επαρχίας- είναι από τα πιο επικίνδυνα της Ευρώπης, μην πούμε και του κόσμου. Τέτοια προβλήματα, ωστόσο, δεν έχουμε μόνο εμείς. Απλά εμείς, ίσως είμαστε οι μόνοι που δεν κάνουμε τίποτα για να τα λύσουμε.
Στην Ισπανία, ας πούμε, υπάρχει ένα κομμάτι επαρχιακής οδού, με μόλις ένα ρεύμα ανά κατεύθυνση. Οπότε σίγουρα οι συγκεκριμένες «πατέντες» δεν αποτελούν ελληνικό ιδίωμα. Σε αυτό το τμήμα του A-355, που ενώνει τις πόλεις Μαρμπέλα (αυτή που έδωσε το όνομά της στο Seat) και Κάρταμα στην περιφέρεια της Μάλαγα, απλώνονται 10 θανατηφόρα χιλιόμετρα οδοστρώματος. Τα περισσότερα δυστυχήματα (το 74% συγκεκριμένα) σημειώνονται όταν κάποιο όχημα επιχειρεί προσπέρασμα, βγαίνοντας στο αντίθετο ρεύμα. Κλασικά, δυσάρεστα, εικονογραφημένα της Ελλάδας, σε ιβηρική εκτέλεση. Σε αντίθεση με τα δικά μας, ωστόσο, εκεί παίρνουν μέτρα.
Η διεύθυνση της εκεί τροχαίας (Dirección General de Tráfico) έλαβε υπόψη τα στοιχεία των ατυχημάτων/δυστυχημάτων, συνεργάστηκε με την αντίστοιχη ΕΛΠΑ (Real Automóvil Club de España) και προχώρησε στη λήψη διορθωτικών κινήσεων, με σκοπό να συνετίσει τους οδηγούς. Πρώτη και βασικότερη παρέμβαση στην επίμαχη οδική αρτηρία, που έχει πάρει το προσωνύμιο «Ο δρόμος του φόβου», η τοποθέτηση μιας κατακόκκινης διαχωριστικής γραμμής. Η κραυγαλέα αυτή λωρίδα αντικαθιστά την κλασική διπλή διαχωριστική, που δηλώνει ότι απαγορεύεται το προσπέρασμα, με σκοπό αφενός να είναι πιο ορατή, αφετέρου να βάζει ψυχολογικό/οπτικό φρένο στους «γρήγορους», προσομοιώνοντας -τρόπον τινά- τη λειτουργία του ερυθρού σηματοδότη.
Επειδή το κόκκινο είναι συνυφασμένο με το «σταμάτα» στην οδήγηση και την οδική σήμανση, οι Ισπανοί αποφάσισαν να βάλουν αυτό το χρωματισμό σε 4 χιλιόμετρα της επικίνδυνης διαδρομής, όπου καταγράφονται τα περισσότερα περιστατικά. Ένα ανηφορικό και γεμάτο στροφές σημείο, όπου αν βγεις στο αντίθετο ρεύμα για να προσπεράσεις, είναι σαν να μετράς αντίστροφα το «μπαμ». Πέρα από το χρώμα και το πάχος (γύρω στα 30 εκατοστά), η εν λόγω λωρίδα φέρει και τραχιά επιφάνεια ώστε να «παίζει» το τιμόνι, προειδοποιώντας τον οδηγό σε περίπτωση που ξεχαστεί ή ψαχτεί. Όπως, δηλαδή, κάνει και το σύστημα διατήρησης λωρίδας. Μαζί με την κόκκινη διαγράμμιση, τα μέτρα περιλαμβάνουν την τοποθέτηση 4 ραντάρ ταχύτητας και φωτεινών επιγραφούν, που ενημερώνουν/προειδοποιούν τους οδηγούς για μείωση της ταχύτητας και κυρίως, την αποφυγή προσπερασμάτων.