Nissan: «Ουδείς γνωρίζει πότε θα τελειώσει η κρίση των μικροτσίπ»

Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει «γονατίσει» από την έλλειψη μικροτσίπ. Οι παύσεις παραγωγής διαδέχονται η μία την άλλη, ο χρόνος παράδοσης σε κάποια μοντέλα φτάνει μέχρι τα 4 χρόνια, οι Ιάπωνες παραλληλίζουν την κρίση με έλλειψη φαγητού και λύση δεν διαφαίνεται πουθενά στον ορίζοντα. Μια ζοφερή κατάσταση, που επιβεβαιώνει και ο πρόεδρος της Nissan.

Ο Makoto Uchida μίλησε στο BBC για τη «λαίλαπα» της έλλειψης ημιαγωγών, που ήρθε να «δέσει» με αυτή της πανδημίας, δίχως να κρύψει λόγια: «Δεν μπορώ να δώσω κάποια ημερομηνία για το τέλος του προβλήματος. Συν τοις άλλοις, έχουμε και τη νέα μετάλλαξη του κορωνοϊού να μας πιέζει ακόμα παραπάνω. Το πώς θα καταφέρουμε να αντιδράσουμε, είναι κρίσιμης σημασίας». Ήδη, λόγω της μετάλλαξης «Όμικρον», η Ιαπωνία έχει απαγορεύσει τις εισερχόμενες πτήσεις. Κάπως έτσι πρωτοξεκίνησε το πρόβλημα με τους ημιαγωγούς.

Εξαιτίας των διαφόρων lockdowns ανά τον κόσμο, στις αρχές του 2020, πολλά εργοστάσια έκλεισαν. Το γεγονός αυτό, συν η ραγδαία αύξηση στη ζήτηση laptops, tablets, webcams και smartphones λόγω τηλε-εργασίας και τηλε-εκπαίδευσης, έστρεψαν τους προμηθευτές μικροτσίπ στο συγκεκριμένο κλάδο. Όταν τελικά άρχισε να επιστρέφει η κανονικότητα, πολύ απλά δεν είχαν μείνει ημιαγωγοί για τις αυτοκινητοβιομηχανίες. Μια εξέλιξη που έχει φέρει στα όριά της ολόκληρο το χώρο, όπως αναφέρει και ο Uchida: «Η κατάσταση είναι κρίσιμη. Ο τρόπος που θα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε είναι ζωτικός για το μέλλον μας».

Αξίζει να σημειωθεί πως νωρίτερα στη χρονιά, οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν επένδυση ύψους 1,17 δις ευρώ για το εργοστάσιο στο Σάντερλαντ, στη Μεγάλη Βρετανία, προκειμένου να μετατραπεί σε μονάδα παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Get it on Google Play Download on the App Store