Το σημερινό Kia Sportage είναι ένα από τα καλύτερα και πιο ευφάνταστα σχεδιασμένα αυτοκίνητα της αγοράς, θυμίζοντας «αστρόπλοιο» στους τομείς της τεχνολογίας και της εμφάνισης, αν το βάλουμε δίπλα σε έναν πρόγονό του από την πρώτη γενιά. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει πως η «μπογιά» του MK1 δεν περνάει ακόμα.
Το πρώτο Sportage παραμένει ένα από τα ιδανικότερα και πιο αποτελεσματικά οχήματα στο off roading, αξιοποιώντας στο έπακρο το πλαίσιο τύπου σκάλας, το βοηθητικό κιβώτιο και τη ρύθμιση/διάταξη της ανάρτησης (άκαμπτος άξονας με ράβδο Πανάρ πίσω, παραδόξως διπλά ψαλίδια μπροστά). Κυνηγοί και φυσιολάτρες το θέλουν, το αγαπούν, το ψάχνουν εναγωνίως στις αγγελίες των μεταχειρισμένων, αλλά συνήθως έρχονται φάτσα με ταλαιπωρημένα ή πολυκαιρισμένα δείγματα. Το συγκεκριμένο ανήκει στη λαμπερή μειοψηφία, καθώς το οδόμετρό του δεν αναγράφει ούτε καν 33.000 χιλιόμετρα!
Στις 32.180 χλμ. έχει σταματήσει η ένδειξη, συνοδευόμενη από μια εξαιρετική εικόνα εξωτερικά και εσωτερικά για να στηρίξει την πρόταση, πως δεν μιλάμε για γυρισμένο κοντέρ. Πρώτη κυκλοφορία είναι το 1995 και απορίας άξιο το πώς ένα τέτοιο αυτοκίνητο, έχει καταφέρει να κάνει τόσο λίγες διαδρομές. Αν κάνουμε τη διαίρεση, βλέπουμε πως ο ετήσιος φόρτος εργασίας δεν ξεπερνά τα 1.150 χλμ.!
Για να έρθει στα ίσια της η ζυγαριά των προσδοκιών, κάτω από το καπό δεν συναντάμε τον «καλό» 2.0λιτρο με τη 16βάλβιδη κεφαλή (και τους 118 ή 129 ίππους), αλλά τον σημαντικά πιο αδύναμο 8βάλβιδο. Η απόδοση περιορίζεται στους 95 ίππους και τα 157 Nm, οπότε δεν μπορείς να περιμένεις κάτι καλύτερο από 18,4 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 155 χλμ./ώρα τελικής. Στο βουνό, όμως, η συνδρομή του «αργού» κιβωτίου αμβλύνει αρκετά την κατάσταση. Ούτως ή άλλως, όπως φαίνεται και από τα χωμάτινα ελαστικά, το μπλε Sportage είναι έτοιμο για εξορμήσεις. Αρκεί να υπάρχουν πρόχειρες 5.980 ευρώ, συν ότι θα πρέπει να έρθει (και εκτελωνιστεί) από το Βέλγιο.