Η τελευταία γενιά του VW Passat παρουσιάστηκε στα τέλη του προηγούμενου έτους, σηματοδοτώντας τεράστιες αλλαγές και ορόσημα στην 50χρονη καριέρα του. Το πιο επιτυχημένο μεσαίο οικογενειακό είναι σήμερα μεγαλύτερο και πιο premium από ποτέ, αλλά η κοσμοϊστορική διαφοροποίηση έγκειται στο αμάξωμα. Το συνώνυμο των μεσαίων σεντάν διατίθεται πλέον αποκλειστικά ως station wagon, σε μια μεταστροφή που κρίθηκε απαραίτητη από τη VW προκειμένου να συνεχίσει την καριέρα του το Passat.
Μια πορεία μισού αιώνα στους τρεις όγκους, ωστόσο, δεν διαγράφεται έτσι εύκολα. Η 9η εκδοχή του Passat δεν προσφέρεται ως «κούρσα» στην Ευρώπη, την Αμερική και άλλες μεγάλες αγορές, όμως στην Κίνα η κοινοπραξία SAIC VW διορθώνει την αδικία. Εκεί το Passat MK9 διατίθεται κανονικά με τετράθυρο αμάξωμα, και μάλιστα μιλάμε για σεντανάρα άνω των 5 μέτρων! Το μήκος φτάνει τα 5.006 χλστ., ξεπερνώντας κατά 89 χλστ. το Variant, την ώρα που το πλάτος φτάνει τα 1.850 χλστ., το ύψος τα 1.489 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.871 χλστ. (+30 χλστ. σε σχέση με το δικό μας). Από το εσωτερικό δεν έχουμε εικόνα, αλλά το ψηφιακό καντράν και η οθόνη αφής στην κορυφή του ταμπλό θεωρούνται σίγουρα.
Για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, όσο κι αν μοιάζει οπτικά με το ευρωπαϊκό Passat MK9, το κινεζικό συνεχίζει να βασίζεται στο προηγούμενο. Ενώ το καινούργιο χρησιμοποιεί την εξελιγμένη πλατφόρμα MQB Evo, το «made in China» πατάει ακόμα στην απλή MQB. Αυτό, συν το ότι οι Κινέζοι έχουν διαφορετικές απαιτήσεις από τις γκάμες κινητήρων, περιορίζουν τα διαθέσιμα σύνολα σε μόλις δύο: τον 1.5 TSI των 160 ίππων και τον 2.0 TSI των 220 ίππων. Ούτε ντίζελ, δηλαδή, ούτε mild, μήτε plug-in υβριδικές επιλογές. Τιμές δεν ανακοινώνονται, αλλά δεν θα αργήσουν κιόλας. Στο τρίτο τρίμηνο του έτους αναμένεται το λανσάρισμα του νέου Passat Pro, όπως ονομάζεται, στην Κίνα.