Η Dacia ετοιμάζει προς τα τέλη του έτους να αποκαλύψει το νέο, τρίτης γενιάς Duster, το οποίο ήδη κινείται σε ευρωπαϊκούς δρόμους καμουφλαρισμένο για τις απαραίτητες δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες. Οι ομοιότητες με το υπάρχον Duster (παρουσιάστηκε το 2017) θα είναι ελάχιστες, αφού θα υιοθετεί πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Dacia Bigster που εμφανίστηκε τον Ιανουάριο του 2021.
Αλλαγή πλατφόρμας
Παρά το έντονο καμουφλάζ του νέου Duster και σύμφωνα με τις φωτογραφίες που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, φαίνονται οι ομοιότητες με το εικονιζόμενο Bigster. Άλλωστε το Bigster αναμένεται να αποτελεί μια μακρύτερη εκδοχή του Duster, όπως έπραξε η Renault με το Austral και το 7θέσιο Espace. Η πρώτη ριζική αλλαγή του νέου Duster αφορά την πλατφόρμα. Από την Β0+ που βασίζεται στο υπάρχον, θα μεταβεί στην πιο σύγχρονη πλατφόρμα CMF-B (του υπάρχοντος Renault Captur για παράδειγμα).
Εμπνευσμένο από το Bigster
Σχεδιαστικά από το πρωτότυπο «καλυμμένο» Duster διακρίνονται τα πιο λεπτά φωτιστικά σώματα εμπρός με την οριζόντια λωρίδα LED στο κέντρο, η μακρόστενη μάσκα με το μοτίβο των παραλληλόγραμμων σχημάτων, όπως αντίστοιχα και το ίδιο στιλ που χρησιμοποιείται στον κεντρικό αεραγωγό του Bigster. Το εμπρός μέρος θα είναι γενικά πιο μυώδες και ανάγλυφο, όπως και τα πλαϊνά του. Επίσης τα πλευρικά φλας έχουν μεταφερθεί στους καθρέπτες, ενώ οι χειρολαβές των πίσω θυρών «μετακόμισαν» πιο ψηλά, στο πλαίσιο της πόρτας (όπως στο Clio). Τα τρίτα πλευρικά παράθυρα θα διατηρηθούν και το συνολικό μήκος αναμένεται να ξεπερνά τα 4,4 μέτρα (4,6 μ. θα είναι το Bigster) Στο πίσω άκρο θα κυριαρχούν τα φωτιστικά σώματα με τα γεωμετρικά σχήματα, σε συνδυασμό με μια αρκετά ευδιάκριτη αεροτομή και έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ.
Και τετρακίνητο, αλλά με τι κινητήρες;
Κάτι ακόμα που εντοπίσαμε στο καμουφλαρισμένο αυτοκίνητο και δεν υπάρχει σε αυτοκίνητο παραγωγής της Dacia, είναι τα δισκόφρενα στους πίσω τροχούς. Επίσης διακρίνεται η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και το πίσω διαφορικό που σημαίνουν τετρακίνηση. Όσο για τους κινητήρες, τα πιθανότερα υπάρχουν πολλά ερωτηματικά. Θα παραμείνει ο 1.0 TCe LPG και ο ντίζελ 1.5 Blue dCi, ο οποίος συνδυάζεται με τετρακίνηση; Θα δούμε το νέο 1.200άρη turbo των 130 ίππων; Θα υπάρξει υβριδικό με το κινητήριο σύνολο του Jogger Hybrid 140; Άγνωστο προς το παρόν, ωστόσο η Dacia θα πρέπει να διατηρήσει σε πολύ ανταγωνιστικό επίπεδο τις τιμές του, γιατί αν φτάσει τα ποσά των άλλων SUV θα χάσει το βασικό πλεονέκτημα του value for money.