Το υδρογόνο λογίζεται από πολλούς ως το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης, μαζί με τις λοιπές δυνάμεις της εναλλακτικής πηγής καυσίμων (βλέπε eFuel). Αν το μέλλον είναι σαν το Alpine Alpenglow Hy4, πολύ καλώς να μας έρθει!
Η γαλλική εταιρία παρουσίασε ένα απίστευτα επιθετικό/αιχμηρό/εντυπωσιακό και ελπιδοφόρο πρωτότυπο, που θα συμμετάσχει στις 6 Ώρες του Σπα το προσεχές Σαββατοκύριακο. Δεν θα τρέξει κανονικά στον αγώνα βέβαια, παρότι είναι στημένο και εξελιγμένο από τη φημισμένη Oreca ως αγωνιστικό αντοχής. Ανθρακονήματα παντού, «μπανιέρα» σασί, push rod αναρτήσεις, εσωτερικό πανέτοιμο για όλες τις οργανώσεις, αεροδυναμική διαμορφωμένη στη σήραγγα και ένας 2.0λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο, που στροφάρει στις 7.000 σ.α.λ. και στέλνει 340 άλογα στους πίσω τροχούς. Εδώ ακριβώς, είναι που έχουμε την ουσία της όλης κατασκευής.
Ο κινητήρας, ο οποίος στο μέλλον θα αναβαθμιστεί σε 3.0 V6 twinturbo, καταναλώνει αποκλειστικά υδρογόνο. Σε σφραγισμένα διαμερίσματα στο πλάι της καμπίνας και πίσω από το cockpit υπάρχουν τρεις δεξαμενές 55 λίτρων, όπου αποθηκεύονται 2,1 κιλά αερίου υδρογόνου στην καθεμία και στην εκπληκτική πίεση των 700 bar. Κατά την οδήγηση, αυτή η πίεση μειώνεται στα 200 bar πριν το υδρογόνο εγχυθεί απευθείας στον κινητήρα στα 40 bar. Δεδομένων των απίστευτων πιέσεων που επικρατούν, η Alpine έχει αναπτύξει ειδικά σχεδιασμένους κυλίνδρους και βαλβίδες, ενώ υπάρχουν και οι απαραίτητοι αισθητήρες που παρακολουθούν τα πάντα και ενημερώνουν τον οδηγό μέσω των οθονών. Ύψιστη δικλείδα ασφαλείας και οι βαλβίδες εκκένωσης, που ανοίγουν σε τυχούν υπερφόρτωση και κυριολεκτικά εκτονώνουν την κατάσταση.
Το Alpenglow Hy4 μπορεί να φτάσει μέχρι τα 270 χλμ./ώρα, ωστόσο δεν μπορεί να οδηγηθεί για πολύ ώρα σε τέτοιους ρυθμούς. Τα 165 λίτρα συμπιεσμένου υδρογόνου παρέχουν μόλις 100 χλμ. αυτονομίας, κάτι που σημαίνει ότι αν κατέβαινε σε κανονικό αγώνα αντοχής θα ήθελε κάθε τρεις και λίγο ανεφοδιασμό. Η λύση στο πρόβλημα είναι η χρήση υγρού υδρογόνου, αλλά εδώ υπάρχει η πρόκληση της διατήρησής του σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, απαραίτητες για την ασφαλή αποθήκευσή του. Τα πρώτα βήματα, πάντως, γίνονται. Εξαιρετικά παρήγορο ότι μιλάμε για θερμικό μοτέρ, από να λέγαμε για ηλεκτροκινητήρες. Δεν συμφωνείτε;