Τα SUV έχουν βρεθεί ουκ ολίγες φορές στο στόχαστρο νομοθετών και πολιτικών (και βάνδαλων «ακτιβιστών»), με κάποιες ακραίες φωνές να προτείνουν ακόμα και την πλήρη κατάργησή τους από τις αντιπροσωπείες. Κάτι τέτοιο βέβαια είναι δύσκολο να περάσει (κι ακόμα δυσκολότερο να το δεχθεί η κοινή γνώμη), οπότε ακολουθούνται άλλα μέτρα περιορισμού. Επιπλέον φορολόγηση, ακριβότερα πρόστιμα και πλέον, υψηλότερα κόμιστρα στις θέσεις πάρκινγκ.
Το δημοτικό συμβούλιο του Παρισίου ενέκρινε παμψηφεί την επιβολή πρόσθετης χρηματικής επιβάρυνσης στους κατόχους SUV, σε περίπτωση που εκείνοι θέλουν να παρκάρουν στη γαλλική πρωτεύουσα. Το σκεπτικό αφορά την ελάφρυνση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, καθώς σύμφωνα με τους ειδικούς η παρουσία των SUV έχει αυξηθεί κατά 60% στο Παρίσι τα 4 τελευταία χρόνια. Ο ολοένα αυξανόμενος αριθμός τους, σε συνδυασμό με τις αυξημένες διαστάσεις και το μεγαλύτερο βάρος, επιβαρύνει τη ροή της κυκλοφορίας, δυσκολεύει την εύρεση θέσης στάθμευσης και αυξάνει τις εκπομπές ρύπων.
Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, όταν και θα τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο, οι ιδιοκτήτες SUV θα πληρώνουν 18 ευρώ την ώρα για να παρκάρουν σε πάρκινγκ ή θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης στο Παρίσι. Για να πάει ένας παριζιάνος στη δουλειά του, δηλαδή, θα πρέπει να δίνει 144 ευρώ ημερησίως – στην καλύτερη! Γιατί ενδέχεται η χρέωση να αυξάνεται όσο περισσότερο μένει το αυτοκίνητο παρκαρισμένο, με κάποιες αναφορές να κάνουν λόγο ακόμα και για 225 ευρώ στο 6ώρο! Η απόφαση έχει ληφθεί σε γενικό πλαίσιο πάντως, στο οποίο αναμένεται να προστεθούν οι απαραίτητες εξαιρέσεις και αποσαφηνίσεις, καθώς SUV από SUV διαφέρει.
Τα ηλεκτρικά φημολογείται έντονα ότι θα έχουν «ελευθέρας», κάτι που επί της ουσίας αντίκειται στο σκεπτικό της ίδιας της απόφασης. Το μοναδικό που «στέκει», είναι ότι δεν ρυπαίνουν. Από μέγεθος και βάρος όμως, όχι μόνο δεν εξοικονομούν κάτι σε σχέση με τα θερμικά, αλλά ίσα ίσα προσθέτουν. Εδώ έρχεται η δεύτερη τροποποιητική διάταξη, που λέγεται πως θα εξετάζει το μέγεθος του αυτοκινήτου. Η τοπική αυτοδιοίκηση του Παρισίου σκέπτεται την επιβολή πλαφόν στο μήκος του αμαξώματος προκειμένου να εφαρμόσει μια, όσο το δυνατόν, πιο δίκαιη κλίμακα. Παράλληλα πιθανολογείται πως συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, όπως οι πολύτεκνοι και οι ανάπηροι, θα μπορούν να εισέρχονται κανονικά ανεξαρτήτως κινητήρα ή μήκους.
Αξίζει να σημειωθεί πως οι Παριζιάνοι δεν είναι οι μόνοι που βάζουν στο μάτι τα SUVs, καθώς παρόμοιες κινήσεις έχει ήδη πραγματοποιήσει το Λουξεμβούργο ενώ βρίσκονται στον ίδιο δρόμο αρκετές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, όπως το Άμστερνταμ. Στο ίδιο μήκος κύματος και η πόλη Κόμπλεντζ, στη Γερμανία, όπου η χρέωση γίνεται με βάση τα CO2. Κάπως έτσι οι διαφορές είναι λογικές μεταξύ SUV και υπολοίπων κατηγοριών, καθώς ο κάτοχος ενός VW Tiguan θα πρέπει να πληρώνει ετησίως περίπου 200 ευρώ για πάρκινγκ, τη στιγμή που εκείνος ενός Golf περίπου 180 ευρώ.