Τα ηλεκτρικά έχουν συγκεκριμένα προβλήματα που τα συνοδεύουν. Αυτονομία, χρόνοι φόρτισης, τιμές αγοράς (αν και αυτό πλέον είναι συνολικό θέμα της αυτοκινητοβιομηχανίας), κίνδυνοι πυρκαγιάς. Όσο περνάει ο καιρός ωστόσο, προκύπτουν και νέα. Μερικά εξ αυτών, δεν θα τα φανταζόσουν καν αν δεν προέκυπταν μελέτες. Μια τέτοια, λοιπόν, αναφέρει πως τα EVs μπορούν να γκρεμίσουν πάρκινγκ!
Τα σχεδόν απίστευτα, μέχρι να το καλοσκεφτείς δηλαδή, νέα έρχονται από τη Μεγάλη Βρετανία και την Ένωση Χώρων Στάθμευσης (British Parking Association – BPA για συντομία). Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η BPA, ο ολοένα αυξανόμενος πληθυσμός των ηλεκτρικών οχημάτων δύναται να προκαλέσει καταστροφικές ζημιές σε πολυεπιπέδα πάρκινγκ, οδηγώντας μέχρι στην κατάρρευση ορόφων! Οι αιτίες εντοπίζονται στην παλαιότητα των κατασκευών, αλλά και το βάρος των οχημάτων.
Τα σημαντικά περισσότερα κιλά που κουβαλάει ένα EV, σε συνδυασμό με κτίρια που έβαλαν θεμέλια στις δεκαετίες του 60 και του 70, δημιουργούν ένα «κοκτέιλ» κατεδάφισης για το οικοδόμημα. Πολλά πολυόροφα πάρκινγκ της Μεγάλης Βρετανίας είναι 60 ή 70 ετών, προερχόμενα από εποχές όπου το μέσο αυτοκίνητο ζύγιζε 1.360 κιλά. Σήμερα, όπως παραθέτει η BPA στις οδηγίες που εξέδωσε για τις επιχειρήσεις χώρων στάθμευσης, ένα ηλεκτρικό τετράτροχο μπορεί να ζυγίζει μέχρι 2,5 ή 3 τόνους, ξεπερνώντας μέχρι και πάνω από 100% τις θεωρητικές προδιαγραφές του κτιρίου! Για να μην αναφέρουμε ακραίες περιπτώσεις, όπως του Hummer EV, που σταματά τη ζυγαριά στα 4.106 κιλά!
Μπορεί οι Βρετανοί να είναι οι πρώτοι που παίρνουν μέτρα, φτάνοντας σε σημείο να προτείνουν μέχρι απαγόρευση εισόδου σε ηλεκτρικά οχήματα (αναλόγως παλαιότητας και ορόφων), αλλά το πρόβλημα είναι παγκόσμιο – και δεν αφορά μόνο τα ηλεκτρικά. Πριν λίγες μέρες κατέρρευσε χώρος στάθμευσης στο Μανχάταν, προκαλώντας το θάνατο τουλάχιστον ενός ανθρώπου. Κατάρρευση που αρκετοί ειδικοί συνδέουν με το βάρος των αυτοκινήτων, καθότι η καταμέτρηση έδειξε πως δεν ήταν υπεράριθμο. Δείτε μόνο τη φωτογραφία-ντοκουμέντο
Από τα 18 αυτοκίνητα που διακρίνονται, τα 16 είναι SUVs! Και μάλιστα όχι τίποτα B ή C-SUV, αλλά τα θηρία που κυκλοφορούν στην Αμερική. Κατ’ ελάχιστο, κάθε ένα από αυτά ζυγίζει 2 τόνους. Καταλαβαίνουμε εύκολα, λοιπόν, πως τα σύγχρονα «θρεφτάρια» της αυτοκίνησης θέλουν και τα αντίστοιχα κτίρια, που μπορούν να αντέξουν το βάρος τους.