Μετά την αποχώρηση της Renault και Nissan από την AvtoVAZ, η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία δεν έκλεισε, αλλά αυτό συνεπάγεται προβλήματα για το μέλλον. Δεν θα σταματήσει να παράγει αυτοκίνητα, αλλά θα μείνει με τα υπάρχοντα μοντέλα για πολλά χρόνια ακόμα ή θα παρουσιάζει νέα με τη βοήθεια των κινέζων.
Παρόλη την κατρακύλα της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στη Ρωσία το 2022 κατά -59% (συγκριτικά με το 2021), η AvtoVAZ παρέμεινε πρώτη σε ζήτηση. Επιπλέον, με την αποχώρηση πολλών μεγάλων μαρκών αυτοκινήτου, οι Κινεζικές εταιρείες ωφελήθηκαν, αφού διείσδυσαν ακόμα βαθύτερα στη Ρωσία. Το αργότερο μέχρι αυτό τον Φεβρουάριο, το εργοστάσιο που πριν ανήκε στην κοινοπραξία Renault – Nissan θα περάσει στα περάσει στα χέρια της AvtoVAZ και θα συναρμολογούνται κινεζικά αυτοκίνητα με τα λογότυπα της Lada. Κάτι αντίστοιχο που έγινε με τη Moskvich, αλλά προς το παρόν η ζήτηση για αυτά είναι μηδενική.
Το 2024 θα κάνουν την εμφάνισή τους νέα Lada βασισμένα στην πλατφόρμα CMF-B που ήδη χρησιμοποιείται. Το ίδιο έτος θα επιστρέψουν τα αυτόματα Vesta και Granta, μαζί με διάφορα χρήσιμα συστήματα, όπως είναι το ESP. To 2025 θα κατασκευαστεί ένα νέο SUV με βάση το Lada Vesta, όμως και πάλι σε κάθε περίπτωση οι τεχνολογίες θα είναι παλιές, αφού δεν θα υπάρχει βοήθεια και κυρίως σε ηλεκτρονικά συστήματα από τη Δύση.
Το σημαντικότερο νέο για την αγορά της Ρωσίας, αφορά την τύχη του Lada Niva. Πριν τον πόλεμο στην Ουκρανία, είχε προγραμματιστεί να μείνει στην παραγωγή έως το 2024 και να αντικατασταθεί από ένα σαφώς πιο σύγχρονο μοντέλο που θα «πάταγε» στο νέο Dacia Duster. Ωστόσο αυτά τα δεδομένα άλλαξαν και τώρα θα συνεχίζει να παράγεται μέχρι το 2030 και ίσως να πάρει και άλλη παράταση μέχρι τότε. Να υπενθυμίσουμε ότι το Niva εμφανίστηκε το 1977 και έκτοτε δεν έχει αλλάξει γενιά, παρά μόνο έχει δεχτεί διάφορες αναβαθμίσεις.
Για να κρατηθεί και άλλα χρόνια στη ζωή το μακροβιότερο αυτοκίνητο, θα λάβει τα απαραίτητα φρεσκαρίσματα. Την ερχόμενη άνοιξη θα προστεθούν μονώσεις στα εσωτερικά πάνελ των θυρών και στο δάπεδο, για να μειωθεί ο θόρυβος στην καμπίνα. Στα τέλη του 2023, το Niva θα αποκτήσει νέα πίσω φώτα LED, ενώ το 2024 υπάρχει η πιθανότητα αλλαγής κινητήρα. Ο παλαίμαχος των 1.7 λτ. θα δώσει τη θέση του σε 1.600άρι μοτέρ, όμως ακόμα δεν έχει γίνει σαφές αν θα είναι το 8βάλβιδο ή το 16βάλβιδο που χρησιμοποιείται σε διάφορα Lada. Συν του ότι στην γκάμα θα προστεθεί και το Lada Niva Sport.