Νέα Citroen SM με V6 Maserati και τιμή 1 εκατ. ευρώ!

Το πρωτότυπο DS SM Tribute άρεσε πολύ. Πάρα πολύ, για την ακρίβεια, τόσο στον κόσμο όσο κυρίως στα «μεγάλα κεφάλια» της Stellantis. Το σενάριο νέας Citroen SM, αλλά με τα σήματα της DS, αρχίζει να έρχεται ολοένα πιο κοντά στην παραγωγή, ωστόσο θα πρέπει να αλλάξουν αρκετά πράγματα από το πρωτότυπο.

Πρώτο και κυριότερο, σύμφωνα με τον άνθρωπο που το σχεδίασε, το κόστος. Ο Thierry Metroz μίλησε στο βρετανικό Top Gear, όπου τόνισε την περιορισμένη παραγωγή και την υψηλότατη τιμή που θα πρέπει να έχει η καινούργια SM, προκειμένου να πάρει το «πράσινο φως» από τα αφεντικά των Stellantis και DS. Για να δώσουν έγκριση οι Carlos Tavares και Olivier Francois, θα πρέπει η DS SM να είναι κερδοφόρα. Τόσο εξειδικευμένο και περιορισμένης εμπορικότητας μοντέλο, θα πρέπει να εξελιχθεί σε συνεργασία με κάποιον καροσερίστα και πιθανότατα στο χέρι. Άρα σίγουρα θα είναι πανάκριβο στην παραγωγή. Κάτι που σημαίνει ότι για να φέρει λεφτά στα ταμεία της DS Automobiles, αναγκαστικά θα είναι ακόμα πιο «αλμυρό» στο τελικό κόστος αγοράς. Πόσο; Γύρω στο 1 εκατομμύριο ευρώ!

Το δεύτερο στοιχείο που οφείλουν οι Γάλλοι να αλλάξουν από το πρωτότυπο, είναι ο κινητήρας. Η Citroen SM είχε εξελιχθεί από κοινού με τη Maserati, παίρνοντας ισχύ από έναν 2.7 V6 των Ιταλών. Το SM Tribute είναι ηλεκτρικό, ωστόσο ο Metroz υπογραμμίζει την έλλειψη ενδιαφέροντος για ένα τέτοιο αυτοκίνητο με ηλεκτροκινητήρα. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο αρχισχεδιαστής της DS: «1 εκατομμύριο ευρώ για τέτοιο αυτοκίνητο σε ηλεκτρικό, δεν πρόκειται να δώσει κανείς. Χρειάζεται V6 κινητήρας, κατά προτίμηση της Maserati, για να έχουμε και την απαραίτητη σύνδεση με την αρχέγονη SM». Κανένα πρόβλημα, από τη στιγμή που η Maserati ανήκει στη Stellantis και διαθέτει έναν ωραιότατο 3.0 V6 twinturbo, με ισχύ από 430 ως 620 ίππους. Ο Metroz τοποθετεί την απαραίτητη δύναμη γύρω στα 550 άλογα, δηλαδή στην κλίμακα της GranTurismo Trofeo.

Προς το παρόν δεν έχει δοθεί ακόμα έγκριση για παραγωγή, ωστόσο οι πιθανότητες είναι με το μέρος της νέας SM. Και να δώσει το «OK» η Stellantis πάντως, πριν το 2026 δεν πρόκειται να δούμε το τελικό προϊόν.

Get it on Google Play Download on the App Store