Το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε κάθε οδηγό, είναι να μείνει το αυτοκίνητό του από οποιαδήποτε βλάβη. Το ακόμα πιο εφιαλτικό σενάριο είναι να μην παίρνει ξαφνικά μπρος για παράδειγμα ο κινητήρας και να βρίσκεται σε κάποιο πολύ απομακρυσμένο μέρος, βράδυ και με κακές καιρικές συνθήκες.
Το να βγάλει ξαφνικά βλάβη ένα αυτοκίνητο, δεν είναι απαραίτητα φταίξιμο του οχήματος, αλλά και του οδηγού του, εφόσον δεν το συντηρεί σωστά. Αν το παραμελεί και υπάρχουν ενδείξεις για προβλήματα και δεν επισκευαστούν, τότε ο χρήστης ρισκάρει ανά πάσα ώρα και στιγμή να μείνει ακινητοποιημένος στο πουθενά.
48 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε ένα χρόνο
Ένα από τα βασικότερα αίτια που «νεκρώνει» ξαφνικά το αυτοκίνητο, εντοπίζεται στην μπαταρία. Γεγονός που επιβεβαιώνεται από τη Γερμανική ADAC, η οποία το 2022 παρείχε βοήθεια στους οδηγούς, περισσότερες από 3,4 εκατομμύρια φορές, ή κατά μέσο όρο 9.352 φορές την ημέρα! Συνολικά, οι οδηγοί της ADAC κάλυψαν συνολικά σχεδόν 48 εκατομμύρια χιλιόμετρα (!) στις αποστολές τους το 2022, νούμερο που αντιστοιχεί περίπου στο ένα τρίτο της απόστασης από τη γη στον ήλιο.
43,2% έμειναν από μπαταρία
Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, τα προβλήματα με την μπαταρία εκκίνησης του αυτοκινήτου ήταν η πιο κοινή αιτία βλαβών το 2022. Αντιστοιχεί στο 43,2% όλων των περιπτώσεων που βοήθησε η οδική βοήθεια της ADAC και ήταν ελαφρώς μικρότερο το ποσοστό από το 2021 (46,2%). Στη δεύτερη θέση των βλαβών με ποσοστό 23,8% βρέθηκαν οι βλάβες στον κινητήρα ή στη διαχείρισή του, όπως προβλήματα με τον ψεκασμό, την ανάφλεξη ή τους αισθητήρες. Σε ποσοστό 10,4%, ο τρίτος συχνότερος λόγος που απαιτούσε τη βοήθεια της οδικής περιπολίας ήταν προβλήματα με τη γεννήτρια, τη μίζα, ή το φωτισμό.
Διπλάσιες κλήσεις για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα
Η οδική βοήθεια για τα εξηλεκτρισμένα (υβριδικά και ηλεκτρικά) αυτοκίνητα αυξήθηκε σημαντικά, αφού η ADAC δέχτηκε περίπου 52.000 κλήσεις το 2022, έναντι 25.000 το 2021. Οι λόγοι για την αύξηση έγκεινται στα περισσότερα εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν. Μόνο στη Γερμανία, το 2022 ταξινομήθηκαν σχεδόν 1,3 εκατομμύρια υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα. Η νούμερο ένα αιτία των βλαβών, σε ποσοστό πάνω από 50%, ήταν η μπαταρία της μίζας, ακόμη και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Από την άλλη πλευρά, συγκεκριμένα εξαρτήματα ηλεκτρικών αυτοκινήτων, όπως η μπαταρία, ο ηλεκτροκινητήρας ή η τεχνολογία φόρτισης σπάνια ευθύνονται για βλάβες.
Πηγή: ADAC