Τα νέα για τα Lada και το ευρωπαϊκό τους μέλλον θα ξέρετε ότι δεν είναι ευχάριστα. Οι εκπομπές ρύπων αναγκάζουν την AutoVAZ σε απόσυρση από τις αγορές της Ε.Ε., όμως αυτό δεν σημαίνει πως τα μεταχειρισμένα βγαίνουν εκτός βεληνεκούς. Όπερ σημαίνει πως το Niva παραμένει ένα από τα ιδανικά αυτοκίνητα για πάσης φύσεως εκτός δρόμου αναζήτηση.
Δείτε ακόμα: Συνάντηση γιγάντων: Το Suzuki Jimny αποχαιρετά το Lada Niva (+video)
Οπότε αν θέλετε να αγοράσετε το ρωσικό 4×4, γιατί να μην επιλέξετε κάτι μοναδικό; Όπως ένα πρωτότυπο εξέλιξης του 1992, το οποίο υπήρξε ο προπομπός της 5θυρης έκδοσης που δεν είδαμε ποτέ στην Ελλάδα. Στην προκειμένη, βέβαια, οι πίσω πόρτες είναι μικρές και εξυπηρετούσαν τους μηχανικούς και τους δοκιμαστές στην φορτο-εκφόρτωση εξοπλισμού, μετρητικών οργάνων και την εξέταση του αμαξώματος, αλλά και των διαφορικών. Το εν λόγω Niva είναι ένα από τα δύο πρωτότυπα -και το μόνο που διασώζεται- που χρησιμοποιήθηκαν στις αρχές των 90’s στην εξέλιξη του VAZ-2120 (ή Lada Nadezdha), ενός MPV που τελικά παρουσιάστηκε το 1998 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2006, πουλώντας περί τα 8.000 αντίτυπα.
Διαβάστε επίσης: Lada έκανε 562.000 χλμ. σε 3 χρόνια χωρίς βλάβη!
Το «τεντωμένο» Niva είναι 500 χλστ. μακρύτερο από το 3θυρο και στα ίδια επίπεδα με το 5θυρο, που παρουσιάστηκε το 1995. Το μήκος φτάνει τα 4.104 χλστ. (4.224 το πεντάπορτο, μόλις 3.640 το κλασικό 3θυρο) και ο κινητήρας είναι ο κλασικός 1.700αρης των 83 ίππων. Το αντίτιμο για αυτό το μοναδικό δείγμα ρωσικής μηχανικής; 150.000 ρούβλια. Ή αλλιώς, 2.100 ευρώ!