Μετατροπή θερμικό σε ηλεκτρικό εντός μιας εργάσιμης

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν ολοένα έδαφος, προωθούνται από κάθε νομοθετική αρχή, όμως ακόμα έχουν «καρβέλια» για να φτάσουν τα θερμικά σε εμπορικότητα. Κυριότερα ζητήματα είναι βέβαια η αυτονομία και οι χώροι φόρτισης, αλλά δεν πρέπει να μένει εκτός συζήτησης η τιμή. Οι επιδοτήσεις αγοράς κάνουν μεν δουλειά στη βελτίωση της προσιτότητας, αλλά η εμπορική συνθήκη δεν αλλάζει: τα EVs παραμένουν σημαντικά ακριβότερα από τα αντίστοιχα βενζινοκίνητα ή ντίζελ. Κατάσταση που επιδιώκει να αλλάξει μια γερμανική startup.

Η e-Revolt εδρεύει στο μαρτυρικό Νταχάου και υπόσχεται να κάνει την ηλεκτροκίνηση οικονομική προς όλους, μετατρέποντας υπάρχοντα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης σε ηλεκτρικά. Δεν είναι η πρώτη εταιρία που κάνει κάτι τέτοιο, βέβαια, όπως αποδεικνύουν τα σχετικά restomod που κυκλοφορούν. Είναι η πρώτη, ωστόσο, που καταπιάνεται με καθημερινά μοντέλα (καλή ώρα το VW Golf των φωτογραφιών) και ανακοινώνει πως η όλη διαδικασία αφενός διαρκεί μόλις 8 ώρες, αφετέρου κοστίζει το πολύ 15.000 ευρώ.

Το σκεπτικό των Γερμανών έχει ως εξής: έχεις βενζινοκίνητο ή ντίζελ και θες να αγοράσεις ηλεκτρικό, αλλά δεν σου περισσεύουν 30-35 χιλιάδες ευρώ. Κανένα πρόβλημα! Πας και κάνεις το παλιό σου αυτοκίνητο EV, στην τιμή που θα κόστιζε ένα αντίστοιχο θερμικό μεταχειρισμένο πιο πρόσφατης χρονολογίας. Η e-Revolt αναφέρει πως η μετατροπή κυμαίνεται μεταξύ 12.000-15.000 ευρώ, περιλαμβάνοντας μια ευρεία γκάμα 42 μοντέλων. Λεπτομέρειες δεν γνωστοποιούνται, πέρα από τη μέγιστη αυτονομία που φτάνει τα 300 χλμ. (πάντα ανάλογα το μοντέλο) και την ευκολία στην τοποθέτηση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, που περιλαμβάνει απλά την αντικατάσταση της Μ.Ε.Κ. με το ηλεκτρομοτέρ κάτω από το καπό, την προσθήκη της μπαταρίας και φυσικά την απαραίτητη συνδεσμολογία.

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, ένα «plug and play» («το φοράς και πετάς», σε ελεύθερη μετάφραση) σύνολο κουμπώνει στη θέση του βενζινο/πετρελαιοκινητήρα, χρησιμοποιώντας τις εργοστασιακές βάσεις και υποδοχές. Κατάλογος με τα συμβατά αυτοκίνητα δεν γνωστοποιείται, αλλά στις δηλώσεις τους οι Γερμανοί μιλάνε για «δυνατότητα τοποθέτησης από VW Golf και Polo, μέχρι Audi A3 και Seat Leon». Οπότε κατά πάσα πιθανότητα, το κιτ αφορά μοντέλα του VW Group. Μαντεψιές θα πρέπει να κάνουμε επίσης τόσο για την ισχύ του κινητήρα, όσο για τη χωρητικότητα της μπαταρίας και τις αλλαγές σε ανάρτηση-πλαίσιο, καθώς αναμφίβολα αυξάνεται το βάρος σε σχέση με την εργοστασιακή μορφή του οχήματος.

Get it on Google Play Download on the App Store