Τα μικρά φορτηγάκια έχουν υπάρξει μια από τις πιο εύχρηστες παρουσίες στους ελληνικούς -κι όχι μόνο- δρόμους. Ιαπωνικά ως επί το πλείστον, με τις Daihatsu, Nissan και Mitsubishi πιο δημοφιλείς επιλογές, συν κάποιες «guest» εμφανίσεις από την Piaggio. Τα kei trucks, όπως είναι η επίσημη ονομασία τους, αποδεικνύονται απρόσμενη επιτυχία και σε αγορές που δεν θα το περίμενες, όπως της Αμερικής.
Σε μια αγορά όπου κυριαρχούν τα θηριώδη pick up και η νοοτροπία «bigger is better», τα ιαπωνικά φορτηγά «τσέπης» αποκτούν ολοένα αυξανόμενο κοινό. Και μάλιστα, χωρίς να εισάγονται επίσημα από τις κεντρικές αντιπροσωπείες! Τα kei trucks περνάνε τα αμερικανικά σύνορα ως ανεξάρτητες εισαγωγές, και μόνο αν η χρονολογία τους είναι 25 ετών και άνω, όσο οριοθετεί το κατώτατο όριο η εκεί νομοθεσία. Κάτι που καθιστά οχήματα σαν το Honda Acty «λουκούμι» από πλευράς ευελιξίας και ευχρηστίας, ακριβώς συγκριτικά με τα τεράστια αγροτικά της Αμερικής.
Όπως αναφέρει ο διευθυντής της HVNY Imports, που ειδικεύεται στην εισαγωγή ιαπωνικών αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., η ζήτηση για τέτοιου είδους οχήματα έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια: «Ξεκινήσαμε με 5 κομμάτια πριν δυο χρόνια, και τα πουλήσαμε μέσα σε 7 μέρες. Μέσα σε αυτά τα δυο χρόνια έχουμε πουλήσει πάνω από 300 kei trucks, κι αυτό παρά τη χρονοβόρα διαδικασία εύρεσης ενός κατάλληλου δείγματος και της διεκπεραίωσης των διαδικασιών για την εισαγωγή του. Αν τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνταν κανονικά, δεν υπάρχει περίπτωση να μη φεύγανε κατά χιλιάδες κάθε χρόνο».
Η χρησιμότητα και τα πλεονεκτήματά τους έγκεινται στις συμπαγείς διαστάσεις, που τα καθιστούν «μαμούνια» σε σχέση με τα κάθε είδους πελώρια Chevrolet Silverado, Ford F-150 και Toyota Tundra της αμερικανικής αγοράς. Ένα kei truck μπορεί να χωρέσει και να ελιχθεί σε αποθήκες κι αχυρώνες, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα κίνησης κανονικά στο δρόμο. Με λίγα λόγια, βοηθούν τον επαγγελματία να κάνει την ίδια δουλειά με λιγότερες κινήσεις. Αντί, δηλαδή, να κουβαλάει φορτίο με ένα Silverado και μετά να πρέπει να το μεταφορτώσει ώστε να κινηθεί σε κάποια αποθήκη, με το kei truck τα κάνει όλα «με τη μία». Και πολύ οικονομικά μάλιστα.
Ένα Acty του 1997, για παράδειγμα, μπορεί να αποκτηθεί/εισαχθεί/ταξινομηθεί στις Η.Π.Α. έναντι μόλις 2.000 δολαρίων (1.811 ευρώ). Αν διευρύνουμε την κλίμακα, μια επιχείρηση μπορεί να αποκτήσει 5 από δαύτα έναντι 10.000 δολαρίων και να κάνει τη δουλειά των εργαζομένων της πιο εύκολη, μειώνοντας παράλληλα τα λειτουργικά κόστη.