Κουφέτο Opel Omega από παππού 98 χρονών

Το Opel Omega διετέλεσε αρχηγός της γκάμας για τη γερμανική εταιρία, από το 1986 έως το 2003. Η πρώτη του γενιά μάλιστα ανακηρύχθηκε «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», ενώ αποτέλεσε τη βάση για το αλησμόνητο Lotus Omega. Αρκετές χιλιάδες βγήκαν στους δρόμους της Ευρώπης (κι όχι μόνο), αλλά σαν το συγκεκριμένο πολύ δύσκολα μπορεί να εντοπιστεί.

Το λευκό Omega A αγοράστηκε ολοκαίνουργιο το 1988, ωστόσο δεν είδε ιδιαίτερα τον κόσμο. Στα 36 χρόνια που μεσολάβησαν, το οδόμετρο έχει καταγράψει μόλις 27.222 χλμ. – ούτε καν 1.000 χλμ. ετησίως, δηλαδή. Το αυτοκίνητο πέρασε τον περισσότερο καιρό εσώκλειστο στο γκαράζ, κάτι που πιθανότατα το γλίτωσε από τη διαβόητη σκουριά που μάστιζε την πρώτη γενιά Omega. Ξεφούσκωτα ελαστικά και σχετικές εικόνες εγκατάλειψης λάμπουν δια της απουσίας τους, με τη μεγάλη κούρσα της Opel να μοιάζει βγαλμένη από χρονοκάψουλα. Το ίδιο φαίνεται να ισχύει και μηχανικά, καθώς δεν υπάρχει ίχνος σκουριάς ή φθοράς ούτε στο πάτωμα, ούτε στο μηχανοστάσιο, ούτε στις αναρτήσεις.

Κάτω από το καπό συναντάμε τον δεύτερο ισχυρότερο 2.0λιτρο ατμοσφαιρικό των 115 ίππων και 170 Nm (122 άλογα και 175 Nm το πιο δυνατό 2.0λτ.), σε συνεργασία με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Ο εξαιρετικός αεροδυναμικός συντελεστής Cd 0,28 (εν έτει 1986, όταν παρουσιάστηκε, μην ξεχνάμε) ήταν ο κύριος υπεύθυνος για την -αναλογικά με την ισχύ του κινητήρα- τελική των 195 χλμ./ώρα, αλλά και την αξιόλογη επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 11,5 δλ. Λογικά, αν η κατάσταση του αυτοκινήτου είναι όσο «πένα» δείχνει στις φωτογραφίες, το Omega θα μπορεί να επαναλάβει αυτά τα νούμερα και σήμερα. Για να το διαπιστώσει κάποιος, θα κληθεί να εκταμιεύσει 4.750 ευρώ προκειμένου να το αγοράσει.

Get it on Google Play Download on the App Store