Οι πιο παλιοί θα θυμούνται τις επικές μάχες που δίνονταν σε δρόμους και παράθυρα καναλιών, για την τοποθέτηση κεραιών κινητής τηλεφωνίας και υποσταθμών της ΔΕΗ. Ο λόγος και στις δυο περιπτώσεις; Η ακτινοβολία. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν σε καμία περίπτωση το ίδιο μέγεθος, αλλά φέρνουν κοντά τον άνθρωπο με τα ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Πόσο κοντά και κυρίως, πόσο βλαβερά; Την απάντηση δίνει ο ADAC.
Ο γερμανικός φορέας ανέλαβε να πραγματοποιήσει μελέτη, για χάρη της αρμόδιας υπηρεσίας προστασίας από ακτινοβολία στη Γερμανία, δοκιμάζοντας τα επίπεδα και την έκταση των ηλεκτρομαγνητικών πεδίων τόσο κατά τη φόρτιση, όσο και την οδήγηση, σε 12 ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Μαζί τους 1 υβριδικό και 1 παραδοσιακό βενζινοκίνητο, για την απαραίτητη σύγκριση. Το δοκιμαστικό ανδρείκελο φόρεσε 10 αισθητήρες και άρχισε να μετράει «εισερχόμενα», με το ενδιαφέρον των ερευνητών στα ύψη για τα αποτελέσματα. Ποια ήταν αυτά, εν τέλει;
Κανένας, μα κανένας απολύτως κίνδυνος, ούτε για οδηγό, ούτε για επιβάτες. Οι ενδείξεις έκαναν ένα μικρό peak όταν το αυτοκίνητο επιτάχυνε ή επιβράδυνε, τότε δηλαδή που ο ηλεκτροκινητήρας παράγει έργο και η μπαταρία φορτίζει από την ανάκτηση, αλλά σταθερά σε επίπεδα πολύ χαμηλότερα του κατώτατου επιτρεπόμενου (ούτε καν του ανώτερου, δηλαδή). Και το κυριότερο, μακριά από το κεφάλι και τον θώρακα. Στα πόδια καταγράφηκαν οι υψηλότερες τιμές, κάτι που σημαίνει ότι εγκεφαλικά κύτταρα, νεύρα και βηματοδότες δεν αντιμετωπίζουν το παραμικρό πρόβλημα. Μία από τα ίδια και όταν το αυτοκίνητο φορτίζει, με την έκπληξη να έρχεται από την ταχυφόρτιση. Παρότι υψηλότερη η ισχύς σε αυτούς τους φορτιστές, το ρεύμα DC παράγει πιο αδύναμα πεδία από το AC ενός κανονικού φορτιστή.
H μεγαλύτερη έκπληξη, ωστόσο, ήρθε από τα καθίσματα. Τη θερμαινόμενη λειτουργία, για την ακρίβεια, οι αντιστάσεις της οποίας δημιουργούν τα πιο δυνατά ηλεκτρομαγνητικά πεδία, ανεξάρτητα αν μιλάμε για EV, υβριδικό ή αμιγώς θερμικό όχημα! Και πάλι όμως, πολύ μακριά από τυχόν επιβλαβή επίπεδα.



























