Πριν ένα εξάμηνο βγήκε μια πολύ ενδιαφέρουσα έρευνα, που αποτύπωνε την πρόθεση σχεδόν των μισών ιδιοκτητών EV να επιστρέψουν στη βενζίνη και το ντίζελ. Τώρα ήρθε στη δημοσιότητα μια άλλη σχετική μελέτη, που λέει το ακριβώς αντίθετο.
Σύμφωνα με την έρευνα του Global EV Alliance, που δημοσιεύει το Bloomberg, η πίστη των κατόχων ηλεκτρικών στα οχήματά τους είναι απαράμιλλη. Σε ένα δείγμα άνω των 23.000 ιδιοκτητών EV από 18 διαφορετικές χώρες, το 92% δήλωσε πως δεν υπάρχει περίπτωση να επιστρέψει σε αυτοκίνητο με αμιγώς θερμικό κινητήρα. Για την ακρίβεια, από το εναπομείναν 8% μόνο το 1% θα γύρναγε σε μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου. Το 4% θα σκεφτόταν να αλλάξει το ηλεκτρικό με κάποιο plug-in υβριδικό, ενώ το 3% δεν είναι σίγουρο με τι -και αν- θα αντικαθιστούσαν το EV τους.
Φυσικά, μόνο από το όνομα της εταιρίας που έκανε την έρευνα, αντιλαμβανόμαστε ότι ενδεχομένως να μην είναι και η πιο αμερόληπτη εκεί έξω. Από την άλλη, όμως, φαίνεται να είναι απολύτως «καθαρή». Όλες οι περιλαμβανόμενες χώρες αναφέρονται, μεταξύ των οποίων οι Η.Π.Α., Καναδάς, Αυστρία, Βραζιλία, Γαλλία και Ινδία (χάριν συντομίας δεν λέμε τις υπόλοιπες). Επίσης, και πολύ σημαντικό, ο συντελεστής κάθε αγοράς υπολογίζεται βάσει της διαθεσιμότητας των ηλεκτρικών εκεί. Οι Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή, τοποθετούνται ψηλότερα από τη Σουηδία φερ’ ειπείν, καθώς το αποτύπωμα του ηλεκτρικού μεριδίου της Αμερικής στην παγκόσμια αγορά είναι μεγαλύτερο.
Όσον αφορά τους λόγους της πίστης στα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων τώρα, το 45% των ερωτηθέντων απαντούν πως κύριος λόγος είναι το χαμηλό κόστος χρήσης. Το 32% θέλει να βοηθήσει το περιβάλλον, το 21% τους αρέσει η οδική συμπεριφορά και το 18% το χαμηλό κόστος συντήρησης. Στην αντίπερα όχθη, αναγνωρίζουν πως βασικά μειονεκτήματα είναι τα προφανή: ο χρόνος που πρέπει να μείνει το όχημα συνδεδεμένο στην πρίζα, το δίκτυο φορτιστών (αν και αυτό διαφέρει από χώρα σε χώρα) και κυρίως, το δίκτυο ταχυφορτιστών.