Κατακόκκινο Mitsubishi 3000GT για νοσταλγούς των 90’s

Αν ζητήσουμε από 100 άτομα να μας κατονομάσουν τα αγαπημένα τους ιαπωνικά αυτοκίνητα από τη δεκαετία του 90, οι…90 θα απαντήσουν Honda NSX, Mazda RX-7, Nissan Skyline, Toyota Supra και τo κλασικό δίπολο των Mitsubishi Lancer Evo – Subaru Impreza STI. Στις υπόλοιπες 10 αναφορές όμως, θα υπάρχει ένα πραγματικό διαμάντι: το 3000 GT.

To 3000GT ή GTO παρουσιάστηκε το 1990 και έμεινε στην παραγωγή για όλη τη δεκαετία του 90. Η σχεδίαση ήταν βασισμένη στην αεροδυναμική απόδοση και οι κινητήρες αποκλειστικά 3.0 V6, με την κίνηση να μεταφέρεται στους εμπρός ή τέσσερις τροχούς. Η έκδοση που έμαθε όλος ο κόσμος βέβαια, μέσω του Gran Turismo, ήταν το VR-4. Διαφημιζόμενο ως το πιο τεχνολογικά προηγμένο αυτοκίνητο της Ιαπωνίας, διέθετε ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και αμορτισέρ, τετραδιεύθυνση, αλλά και ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα (splitter εμπρός κι αεροτομή πίσω)!

Πέρα από την κορυφαία έκδοση με τον twinturbo V6 των 3 λίτρων, υπήρχε και η ατμοσφαιρική. Μπορεί να μην είχε τα 280 άλογα του 3.0 V6 TT, όμως και μόνο η εμφάνιση σε συνδυασμό με την παρουσία εξακύλινδρου μοτέρ, εξασφάλιζε γερές δόσεις ιδιαιτερότητας. Το σύνολο των 2.972 κ.εκ. τροφοδοτούσε τους εμπρός τροχούς με 225 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 272 Nm στις 4.500 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δλ. και τελική 230 χλμ./ώρα. Σύμφωνοι, οι επιδόσεις δεν συνάδουν με το παρουσιαστικό και ήταν ακόμα υποδεέστερες με το αυτόματο κιβώτιο, όμως δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το 3000GT ζύγιζε πάνω από 1.600 κιλά.

Ευτυχώς το συγκεκριμένο διαθέτει το 5άρι χειροκίνητο, οπότε συγκαταλέγεται στα «γρήγορα». Κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1994 και μέχρι σήμερα έχει διανύσει 112.475 χλμ., που ισοδυναμούν με λίγο πάνω από 4.100 χλμ. ετησίως. Όσο πρέπει δηλαδή για να κρατιέται σε φόρμα – και σε κατάσταση όπου ο πωλητής μπορεί να ζητάει 19.900 δολάρια (17.111 ευρώ).

Get it on Google Play Download on the App Store