Η αξιοπιστία κάθε αυτοκινήτου δεν είναι κάτι που φαίνεται ή πιάνεται, αλλά εμφανίζεται με την πάροδο του χρόνου και των χιλιομέτρων. Κανένας δεν θέλει να τρέχει στα συνεργεία για να επιδιορθωθούν βλάβες στο όχημά του, κάτι που κοστίζει σε χρήμα, χρόνο και επηρεάζει αρνητικά την ψυχολογία.
Μια εικόνα για την αξιοπιστία των αυτοκινήτων μας δίνουν οι διάφορες έρευνες που γίνονται από οργανισμούς ή αυτοκινητιστικά περιοδικά – sites. Πρόσφατα το βρετανικό What Car? ανακοίνωσε τα αποτελέσματα από την έρευνα αξιοπιστίας που πραγματοποίησε και ζήτησε από περισσότερους από 16.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έως πέντε ετών εάν το όχημά τους εμφάνισε προβλήματα το προηγούμενο έτος και αν ναι, σε ποιους τομείς.
Οι 15 κατηγορίες βλαβών περιλαμβάνουν τον κλιματισμό, μπαταρία, αμάξωμα, φρένα, συμπλέκτη και κιβώτιο ταχυτήτων, κινητήρα, ηλεκτρικά στοιχεία κινητήρα, εξάτμιση, σύστημα καυσίμου, infotainment και δορυφορική πλοήγηση, εσωτερική επένδυση, ηλεκτρικά χωρίς κινητήρα, τιμόνι, ανάρτηση κ.λπ. Επίσης, ζητήθηκε πόσο καιρό έμεινε το αυτοκίνητο εκτός λειτουργίας και το κόστος των επισκευών.
1. Dacia Sandero (2013-2020) – δείκτης αξιοπιστίας: 100%
Το προγενέστερο Sandero αποτέλεσε την έκπληξη, καθώς οι κάτοχοί του δεν ανέφεραν προβλήματα.
2. Hyundai i10 (2014-2020) – δείκτης αξιοπιστίας: 99,6%
Μόνο το 4% των ιδιοκτητών του i10 ανέφεραν δυσλειτουργίες, όπως στο σύστημα διαχείρισης του αυτοκινήτου.
3. Suzuki Swift (από 2017) – δείκτης αξιοπιστίας: 99,3%
Πολύ αξιόπιστο και το Swift, με πιο συνηθισμένο πρόβλημα να αφορά τον κλιματισμό.
4. Hyundai i20 (2015-2020)– δείκτης αξιοπιστίας: 99,0%
5. Honda Jazz (2015-2020) – δείκτης αξιοπιστίας: 98,1%
6. MINI Hatchback (βενζίνη από 2014)- δείκτης αξιοπιστίας: 96,9%
7. Ford Fiesta (βενζίνη 2008-2017) – δείκτης αξιοπιστίας: 95,0%
8. Volkswagen Up! (από 2012) – δείκτης αξιοπιστίας: 94,8%
9. Renault Clio (2013-2019) – δείκτης αξιοπιστίας: 94,3%
10. Kia Rio βενζίνη (από 2017) – δείκτης αξιοπιστίας: 94,0%
11. Kia Picanto (από 2017) – δείκτης αξιοπιστίας: 93,9%
12. Audi A1 (βενζίνη από 2018) – δείκτης αξιοπιστίας: 92,2%
13. Skoda Fabia (2015-2021) – δείκτης αξιοπιστίας: 91,7%
14. Opel Corsa (2014 – 2019) – δείκτης αξιοπιστίας: 90,6%
15. SEAT Ibiza (από 2017) – δείκτης αξιοπιστίας: 90,5%
Το 29% των κατόχων του Ibiza ανέφεραν προβλήματα, μεταξύ των οποίων στο αμάξωμα, στον κλιματισμό, στον κινητήρα και στο κιβώτιο ταχυτήτων – συμπλέκτη.
16. Volkswagen Polo (από 2018) – δείκτης αξιοπιστίας: 80,6%
Το 47% των Polo εμφάνισαν διάφορα προβλήματα, με το 91% αυτών να καλύπτονται από την εγγύηση. Προβληματικές περιοχές περιλαμβάνουν τον κινητήρα, τα ηλεκτρικά και τον κλιματισμό.
17. Ford Fiesta (από 2017) – δείκτης αξιοπιστίας: 74,9%
Στην τελευταία θέση της κατάταξης βρέθηκε το Fiesta με 18% προβλήματα στις αναρτήσεις, 15% στη μπαταρία, 15% στον κινητήρα και στο τιμόνι και 12% στις επενδύσεις του εσωτερικού.