Αν υπάρχει μια εταιρία που είναι συνώνυμο των station wagon, πέρα από την Audi και τα Avant δηλαδή, αυτή είναι η Volvo. Δεκαετίες παράδοσης στη συγκεκριμένη κατηγορία, με μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει. Να θυμηθούμε τα 850 και V70; Ή μήπως το V70 Cross Country, που ήταν crossover χρόνια πριν αυτά γίνουν μόδα. Πλέον, όμως, crossover και SUV δεν παίρνουν αιχμαλώτους στην αγορά. Κάτι που φέρνει άλλοτε δυνατά segments, όπως τα estate, σε δυσχερέστατη θέση.
Τα station wagon εξ ορισμού δεν γινόταν να τη γλιτώσουν, καθώς σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσαν τη βάση για τα crossover. Από τη στιγμή που ήρθε το καινούργιο είδος και αποδείχτηκε υπερ-επιτυχημένο, η παράδοση δεν μπορεί παρά να παραδώσει τη σκυτάλη. Κι ας είχε υπάρξει για σεβαστό διάστημα η πιο δημοφιλής κατηγορία στην Ευρώπη. Γιατί μπορεί εδώ να τα αποκαλούσαμε «νεκροφόρες» και να λατρεύαμε τις «κούρσες», αλλά στην υπόλοιπη Γηραιά Ήπειρο (και άλλες αγορές) έκαναν θραύση. Κάποτε… Εξαιρέσεις, δε, δύσκολα γίνονται. Ακόμα και από αυτοκινητοβιομηχανίες, που έχουν συνδεθεί με τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Ο CEO της Volvo μίλησε στο βρετανικό Auto Express, εκφράζοντας τη λύπη του για το επικείμενο τέλος των station wagon από τη γκάμα των Σουηδών. «Κάνουμε πολύ συνειδητές επιλογές για το πού θέλουμε να παίζουμε εμπορικά. Εκεί που κάνουμε τη διαφορά είναι στα SUV: μεγάλη απόσταση από το έδαφος, ωραία ψηλά αμαξώματα, πολύ ασφαλή, πιστεύουμε ότι μπορούμε να δώσουμε κάτι διαφορετικό από τον ανταγωνισμό. Είναι πολύ πιο εύκολο να επικεντρωθούμε εκεί, από το να μας αποσπούν προσοχή και κονδύλια πολλά μοντέλα στην γκάμα, ειδικά σε κατηγορίες που δεν πουλάνε πλέον, όπως τα station wagon», είπε ο Jim Rowan και ουσιαστικά προανήγγειλε την κατάργηση των estate -του V60 δηλαδή, που ούτως ή άλλως είναι το μοναδικό εναπομείναν.