Η VW έχει δεσμευτεί για πλήρη ηλεκτρική μεταστροφή στα αυτοκίνητά της, παρά το γεγονός ότι η Ε.Ε. έκανε τελικά πίσω και άνοιξε το παράθυρο των e-fuel για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Τεχνοτροπία που μετράει αντίστροφα στο Βόλφσμπουργκ, καθώς οι εξατμίσεις ετοιμάζονται για μια τελευταία γκαζιά στην επόμενη γενιά σημαντικών μοντέλων.
Όπως ανέφερε στο Automobilwoche ο CEO της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Thomas Schäfer, τα επόμενα Passat, Tiguan και T-Roc, μαζί με ένα νέο crossover για την Κίνα (ονόματι Tayron), πρόκειται να κλείσουν το κεφάλαιο «κινητήρας εσωτερικής καύσης» για τη VW. Σε χρονολογική σειρά, το τελευταίο που θα λανσαριστεί είναι το T-Roc. Συνεπώς: «Το επόμενο T-Roc θα είναι το τελευταίο μας νέο μοντέλο με θερμικό κινητήρα για την Ευρώπη. Φυσικά, όλα τα μοντέλα θα έχουν εξίσου, και μεγαλύτερες, αναβαθμίσεις. Αλλά εντελώς καινούργια μοντέλα με Μ.Ε.Κ. δεν είναι στα πλάνα μας για μετά από αυτό (σ.σ. το T-Roc 2η γενιάς), τουλάχιστον προς το παρόν».
Το ντεμπούτο του T-Roc MK2 προγραμματίζεται για το 2025, ενώ μέσα στο 2023 θα παρουσιαστούν το ολοκαίνουργιο Passat 9ης γενιάς και το νέο Tiguan. Το Tayron θα εμφανιστεί στους κινεζικούς δρόμους το 2024, ενώ την ίδια χρονιά αναμένεται η ανανέωση για το Golf MK8. Αυτή η «φουρνιά» θα είναι και η τελευταία με εμβολοφόρα μπλοκ, με τα έως τώρα δεδομένα, ενώ θα μείνουν στην παραγωγή μέχρι τα πρώτα χρόνια της επόμενης δεκαετίας. Το Golf MK9 κατά πάσα πιθανότητα θα είναι αμιγώς ηλεκτρικό, αλλά ο Schäfer δεν αποκλείει εναλλακτικές: «Εάν η κατάσταση εξελιχθεί τελείως διαφορετικά από ό,τι αναμενόταν μέχρι το 2026 ή το 2027, τότε θα μπορούσαμε να λανσάρουμε ένα εντελώς νέο μοντέλο. Παρόλα αυτά, κάτι τέτοιο δεν φαίνεται στον ορίζοντα. Τουλάχιστον όχι με τα τωρινά δεδομένα».
Τα ίδια δεδομένα φαίνεται πως οδηγούν νομοτελειακά στο τέλος του Polo, καθότι λόγω Euro 7 «ένα νέο Polo θα φτάσει να κοστίζει τα ίδια με το ID.2. Δεν υπάρχει λογική σε κάτι τέτοιο».